Direktlänk till inlägg 5 augusti 2021

Näst sista för säsongen

Av Sirpa - 5 augusti 2021 05:23

Onsdagen bjöd återigen på fint väder då jag styrde buss med släp mot Värmland från Västerås.

Det var dags för säsongens näst sista hämtning från kollogården.

Jag hade åkt hemifrån redan vid 8 tiden för att komma i tid till att i lugn och ro förbereda denna tvådagars resa.
Hade inte ens bytt om till uniformen ännu, för att kunna koppla släp och fixa utan att solka ner finkläderna.

Rullade iväg med mammas prat i headsetet som jag brukar ringa när jag sitter ensam och åker någonstans.
Stannade för att brygga mig lite kaffe och äta smörgås med makrill i tomatsås.
Det fick bli min brunch.

Tog foton som vanligt. Kul till minnesbanken.

Kom så fram till Kollogården vid 13.40 tiden. Alldeles lagom för att köra in och ställa bussen i läge för lastning.
Jag kände inte för något bad.
Det var tur det för det här gänget hade bråttom hem och allt gick jättesnabbt.
Jag gick en kort promenad och tog foton.

Hinner jag så blir det bad nästa dag istället. Jag skulle ju tillbaka.
Vi rullade redan 14.45 och det gick i ett fint tempo hela vägen till Stockholm.

Jag kände mig trött och vänster lår krampade sista timmen. Det var inte skönt alls. Skulle behövt upp och röra på mig men det gick ju inte.
Rulla i ett svep över 4 timmar det tar på kroppen.

Väl framme blev det snabb urlastning. Bussen var jättefin efter detta gäng.
Jag behövde bara fixa det sista som missats.
Åkte till Frihamnen och tömde toan.
Sedan till hotellet med en 30 minuters raststopp 3 minuter från hotellet.
Så knappt blev det då jag trodde att jag skulle hinna fram.
Hade 15 minuter vid avlastning.

Men vad gjorde väl det. Missbedömning av mig så jag roade mig med att putsa rutor och förbereda för nästa dags körning.
Var jättetrött vid ankomst hotellet 21.00
Checkade in.
Dusch, kaffe o ostmacka i magen och sedan isäng.
Somnade helt färdig vid 22.30

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards