Direktlänk till inlägg 16 mars 2022

Så skönt vara hemma

Av Sirpa - 16 mars 2022 02:18

Jag njuter grymt av att vara på hemmaplan igen och av att ha kunnat vara ledig några dagar från jobb, för att hinna återhämta mig hyfsat innan det är dags att köra igång med Beställningskörningar igen.

Jag har dessutom behövt tiden till läkarbesök, tandläkarbesök, bilbesiktning samt att komma iordning hemma igen
Storhandla, tvättade och fixade till mitt sovrum så det bara är att jobba vidare snart igen.
Allt har varit tufft då jag varit så trött och orkeslös. Min ork har dalat kraftigt redan efter lunch. Men har blivit bättre dag för dag. Kom ju hem natten till Söndag så jag har ju inte varit hemma många dagar ännu.

Kör igång med jobb Torsdag
Då bär det iväg på en fyradagars till Sälen med kunder från Västerås
Men den nya härliga Setrabussen som jag körde hockeygrabbar med när jag var hemma i Februari några dagar

Var igår efter läkarbesöket till min "nya" arbetsplats och hämtade mera kläder, pratade jobb och blev så glatt överraskad av att bli så välkomnad.
Det har ju saknats beställningsförare då jag varit däruppe och rattat runt Skidbussarna i Åre.
Nu är jag hemma och kan jobba för fullt igen.
En heltidare som inte har nåt emot att jobba helger

Skönt att komma hem igen och göra det jag verkligen trivs med
Mina döttrar och barnbarn tycker också att det känns tryggt ha mig hemma igen

Ska hälsa på gamla mamma så fort jag får någon tid över och ork som bär.

Fikade med min bästa vän igår en kort stund och det var mysigt.
Nu hinner vi ses oftare och kan ventilera livet som vi båda behöver då och då.
Han är också väldigt trött och sliten efter mycket jobb och sjukdom.

Njuter av att sova i min egen säng, med katterna. Krama mitt barnbarn godmorgon och godnatt. Fixa mat i egna köket. Gå ut och lyssna på fågelsången. Hänga tvätt ute.
Vakna till ljust ute på morgonen. Våren är på väg och med den så mycket fint.

Oron i världen gör att hemmet är så extra värdefullt. Vill ha familjen samlad i trygghet.

Borta bra men hemma bäst

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards