Direktlänk till inlägg 15 juli 2022

Vilken hagelskur

Av Sirpa - 15 juli 2022 09:29

Igår var det en sån där teyckande dag i luften ända tills åskmolnen kom välla de över himlen.

Den första gick förbi utan att lämna en droppe regn. Bara några hundra meterbort regnade det, men inte här.

Sedan kom nästa och den brakade rakt över och regnade nå så in i bomben kraftigt
Jag tog på bikini och gick ut i regnet för att samla så mycket regnvatten det bara gick i tunnor, hibkar och kannor
Regnvatten är det bästa för grönsaksland och blommor

Även inneblommorna älskar regnvatten

Tog ett dopp i poolen som avslutning och gick sedan in för att torka mig och byta om till torrt
Var sådär härligt kylig i kroppen.
Uppfriskande!

Hörde hur det lät konstigt ute och aer hur det vräker ner hagel, som tur små iskorn som inte skog sönder växtligheten.
Fick en bild av stolarna i sittgruppen utanför huset.
Hagel på varje sits.

Den skuren var över på säkert ett par minuter bara

Åskan dånade samtidigt över huset och blixtarna for över himlen
Måste ha blivit en hel del nedslag dör blixtarna gick rakt ner i backen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Av Sirpa - Måndag 6 maj 16:35


Nu har jag gjort första långpannan med äppelkaka tillmin födelsedag. Tänkte ta med till jobbet också sen veckan efter jag fyllt så kollegorna får lite oxå. Ska köra några dagar på Håbo Buss innan jag sticker till Norge på sommarens första körning...

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards