Direktlänk till inlägg 6 juli 2023

Regnig ledig morgon

Av Sirpa - 6 juli 2023 05:43

Rätt skönt att vakna till ljudet av regnet som nu ger en rejäl rotblöta åt all det gräs som jag klippt de två senaste dagarna.
Nu kommer det skjuta fart och växa bra.

Hoppas hästarnas beteshagar också kommer att återhämta sig och komma igång och växa.
Dotterns häst med kompisar som går på bete har det rätt kärvt efter torrperioden.
Betet tog slut.

Jag är ju ledig från jobb den här veckan. Valde det efter sån åter igen intensiv jobbperiod att jag nästan var nere på knä.
Har att göra härhemma så det räcker och blir över.

Ska ut igen på kollokörning Söndag Måndag. Så det är ett par dar till med egentid härhemma.
På Lördag tänkte äldsta dottern och jag fara till Tumbo möbler och se om vi hittar en möbel till min Mammas lägenhet så jag kan få upp lite prydnadssaker, foton och sånt hon vill ha uppe

Det är ingen ide att jag åker till Mamma förrän den möbeln är hittad.
Har ju ingenstans att tömma de lådor som står fyllda med hennes grejer.

Efter senaste besöket håller jag mig borta ett tag därifrån. Jag orkar inte jämnt och ständigt finnas och hjälpa med allt möjligt.
Min vilotid och egentid är nödvändig för att jag ska få komma i balans igen efter allt jagande som varit med flytt, lägenhetsförsäljning, inredning av det nya och det mentala stöd som måste till för en så stor förändring i hennes liv.

Nu är resten upp till henne själv och den personal hon har omkring sig att få till en vettig tillvaro. Det hänger inte på varken mig eller min bror som även han jobbat som tusan med allt under lång tid. Vi har egna liv. Bror min är en klippa för Mamma!

Jag behöver min tid till mitt eget och mina egna barns och barnbarns liv.

Självklart kommer jag besöka, säkert en gång i veckan men inte som hittills, vissa veckor 2-3 gånger.
Det går inte, jag räcker inte till det.
Om jag dessutom kommer att vara på resande fot i jobbet periodvis.
Juli kommer att vara så.
Först kollot, sen Norge och ett par veckor tågersättning där jag kommer att övernatta i Karlstad.

Sista Juli sticker så äldsta dotter, barnbarnet och jag till Finland på semester. Vi blir borta över en vecka.
Så jag kommer inte kunna vara tillgänglig.

Idag blir det en del innejobb härhemma.
Ska stryka alla dukar jag tvättat upp åt Mamma tex. Städa behövs härhemma.
Om regnet upphör ska jag plantera om blommor.
Ska skjutsa äldsta dottern från verkstan när hon lämnar in sin bil.

Yngsta och lilltjejen jag delar hus med är ju i Malingsbo vid deras husvagn hela veckan.
Skulle behöva putsa fönster härhemma men det är ju lönlöst vid regn.

Min husbil står och väntar på nytt bränslefilter för det verkar vara den som är igensatt och därför går den inte igång.
Strunt samma. Jag kommer inte iväg med den nånstans ändå denna sommar som det ser ut.
När skulle jag ha tid?

Får fixa den klar och besiktiga.
Sen åka ut med den sommaren 2024.
Det här året är inte mitt år vad gäller egna nöjen.
Får skjuta på det, som vanligt och jobba på med allt som behövs.

I Augusti har jag fått tid till Kvinnokliniken i Strängnäs.
Mitt cellprov visade förändringar som ska undersökas.
Säkert är det inget att oroa sig för, men självklart blir jag ju lite fundersam.
Är det cancer eller??

Det visar sig. Jag kan inget påverka hursom.
Skulle inte förvåna mig om min kropp slår ifrån på det viset för att jag ska varva ner och tänka mera på mig själv.

Nu ska jag i duschen.
Katterna har fått sin frukost och snart går jag ut till kaninerna och hönsen och ger dem något gott.
Väntar på dotterns samtal och tiden på verkstan.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards