Direktlänk till inlägg 23 juli 2023

Dagarna rinner iväg

Av Sirpa - 23 juli 2023 06:33

Bloggen är det dom hamnat sist på min prioriteringslista den här perioden som gått och det känns inte bra.

För min del innebär det att jag håller på med så galet mycket att jag varken hinner, orkar eller är motiverad till att dela med mig av allt som dagarna innehåller.

Väldigt intensiv jobbperiod må jag säga och jag måste ju inte jobba heltid, men det blir av bara farten när det är skojiga resor som även är rätt jobbiga stundtals

Just nu ligger jag hemma i min säng och bara softar en stund innan dusch och hopp i uniformen för att köra dubbeldäckare till Värmland för att hämta kolloungar hem till Stockholm.

Jag kom hem igår eftermiddag från Örebro där jag ställde bussen efter städ, toatömning, tvätt och tank.
Hade kört SJ Tågersättning mellan Örebro och Karlstad, med Karlskoga och Kristinehamn som delmål.

Det var tre väldigt intensiva dagar
Jag måste ju först lära mig hitta till alla stationer och nöta in färdvägar och rutiner som de fyra bussarna hade som jag körde tillsammans med.

Kom så hem igår efter bara en halvdagskörning då jag skulle iväg idag.

Dessförinnan hade jag en jättekort ledighet hemma, trött, ont i halsen och lite krasslig i magen.
Klippte gräs och jobbade undan härhemma fast jag var risig.

Då hade jag kommit hem efter en 5 dagarsresa i Norge.
Körde Koreanska turister till olika mål och tampades med en guide/reseledare som var väldigt elak och snorkig med all markpersonal.
Mig som chaffis, restaurang och hotellpersonal.
Hon var inte lätt att jobba med kan jag lova.

Sånt där förstår inte jag!
Vi jobbar ju i team för att serva gästerna på bästa sätt. Det är så jag är van att jobba.

Nåja, det är över nu och jag var till härliga platser som jag ska skriva om mera lite senare.
Har många fina bilder därifrån.

Nu jobbar jag Söndag Måndag och på Tisdag ska jag hälsa på gamla Mamma.
Det var ett tag sedan nu.
Ville inte riskera smitta henne när jag var hem den där snabba ledigheten och kände mig krasslig.

Sommaren är en intensiv period för oss beställningschaffisar.
Men snart är jag ledig helt i över en veckas tid, kanske mer till och med.
Ska nu vara ledig Tis-Ons och sticker sedan till Örebro igen för att köra samma tågersättning i 4 dagar innan semesterresa till Suomi med min äldsta dotter och barnbarnet.

Juli ramlar på i rungande fart och det känns nästan som höst ute med allt regn och svala nätter och mornar.

Jag kör för Lets Go By Bus när jag kör Norge och tågersättning.
Kollot är mina körningar hos Västanhede Charter.
Så jag lider inte brist på arbetsgivare om man ser det så.

Nu ett dopp i kalla lilla poolen och sedan duschen.

Tjingeling och på återseende.
Kanske skriver redan ikväll från hotellsängen i Kista där jag blir att sova kommande natt.

Lägger ut en bild från Norge och min goa buss jag hade där.







Taget i Flåm när jag släppt av gästerna vid Flåmbanan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards