Alla inlägg den 4 juni 2023

Av Sirpa - 4 juni 2023 05:15

I dagarna två kör jag nu Orienterare i olika åldrar från Västerås.
Igår hämtade jag dem från Orientalen och vi styrde nedåt landet.
E18 var delvis avstängd så vi körde direkt mot Surahammar och vidare Hallstahammar för att där gå på E18 igen och vidare ner till Skara.

Dagens första stopp var Lundsbrunn.
Där var det tävling.
Parkerade på avsedd bussparkering därifrån alla gick ca 2 km till starten.
Även jag och en kollega tog en promenad dit för att få lite kaffe.

Jag hade varit uppe sen före 5 och först av allt fått lov att städa bussen jag har med mig.
Tvätta vindrutan, tömma toan, fylla sanertank och sedan dammsuga, svabba, torka av alla klaffbord. Tvätta fönstren och torka fläckar överallt.
Toan såg hemsk ut så där blev det storsanering.

Jag var arg och ledsen över att få bussen i det skicket som början på min resa
Tanken var att jag skulle ha ätit min morgongröt och bara softat den timmen, gått igenom lite körplanering inför sommaren.
Allt gick åt till att få bussen fin till mina gäster.
Jag blev utan frukost.

Fortsatte putsa buss under väntetiden. Åt min havre/råggröt kall med äppelmos till. Jag fattar inte varför jag gör detta!!
Jag måste ju inte.
Men min arbetsmoral säger ifrån. Jag kan bara inte leverera en skitig buss till mina gäster. Det går inte!!

Vid 16.30 rullade vi så till Axvalla Folkhögskola för natthärbärge.

Jag fick ett eget rum med utsikt över åkrar och gamla byggnader. På en egen våning för att få vara för mig själv ostörd.

La in grejerna på rummet och gick ut för att se mig omkring.
Jättefint område.
Kollega från Håbo buss och jag gick sedan till Mässen och avnjöt en Tacobuffe som middag.
Den blev vi bjuden på av våra klubbar.
Han körde Södertälje.

VSK bussen parkerad utanför.

Nedersta fotot och byggnaden till höger, där bodde vi.
Jag på övervåningen med utsikt bortåt åkrarna, kohagarna och jag hörde även får bräka på kvällen.

Efter middagen drog jag mig tillbaka.
Gjorde kväller rätt snart då jag var rejält trött
Ingen lång körning idag men likväl en lång dag.

Nästa dag blir det nya äventyr med gänget

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards