Alla inlägg den 1 juni 2023

Av Sirpa - 1 juni 2023 05:36

Då var dagen dags :)
Min Första dag som Pensionär.

Regeringen vill ju att vi helst jobbar ända tills vi dör, men det har jag ingen lust med.
Kommer att få betala en jäkla massa extra skatt men då får det väl vara så.

Jag har ju bara jobbat i 50 år så varför skulle jag komma undan skatten.
Det finns gott om individer i vårt land som måste försörjas så det är bara att gilla läget.

Jag väljer att gå som 64 åring.
Känner liksom att det är dags då jag vill få njuta av tiden som pensionär innan jag är helt slut i kroppen.

Jag halverar min inkomst men det innebär ju också att jag kan jobba halvtid som timanställd hädanefter och då få in full inkomst.

Tidigare jobbade jag ju sällan under 150% i månaden :/
Nu kan det kanske bli lite vett över det hela.
Hinna och orka göra annat än bara jobba.

Jag har idag inbokat redan 50 timmar körningar i Juni månad och det lär ju knappast stoppa vid det då busschaffisbristen är ett faktum.

Jag får se hur jag hamnar skattemässigt.
Det är ju inte värre än att jag lägger pensionen på is om det ser ut att bli en galen bestraffning att göra som jag gör

Jaga nån tusenlapp till i pension gör jag inte! För det är ju det som är resultatet om jag jobbar vidare som heltidare.

Nästa år förändras det då jag blir 65.
Året därpå blir det så att säga normalt läge.

Jag kör så får jag se :)
Jobb finns i mängd och parti om jag behöver.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards