Direktlänk till inlägg 6 juni 2015

Rökande fyllkaja

Av Sirpa - 6 juni 2015 01:20

Jag brukar sällan ha problem med överförfriskade personer på bussen, men idag var det dags.

Han var så packad att jag var på vippen att neka honom åka.

Det var på bussen från Västerås, sista turen.
Kände när jag kom till Köping att det började lukta cigarett i bussen.
Såg i spegeln att den skyldige hade båda händerna framme och det syntes ingen cigarett.

Han vinglade omkring i bussen och hade ingen koll på vart han var.
Jag talade om det för honom och han avlägsnade sig på nästa hållplats.

Kände bara att jag inte vill ta upp ciggen med honom, ingen ide med en människa som är helt utanför sina sinnen.
Genomsökte bussen och hittade en nedtrampad fimp på golvet.
Det luktade ännu.

Suck!
Vad trött jag blev....
Gråtfärdig!
Det är ju så fruktansvärt farligt, så stor risk för brand.
Nog är begäret stort när man riskerar liv.Fast han hade väl knappt koll på att han satt på en buss ens.

Tur att det gick bra och att fimpen var på golvet och inte i ett säte.
Plockade bort det som blivit nedskräpat den sista turen.
Hade sopat och skurat bussen på min rast.
Den såg hemsk ut när jag tog den på eftermiddagen.Kollegan före har bara dumpat den med fulla papperskorgar och golvet skräpigt och skitigt.

Jag skulle aldrig utsätta en kollega på samma sätt.Även fast jag inte har städ och tvätt av buss så plockar jag bort allt som skräpar.

Ser verkligen fram emot att börja köra Bus4you där alla tar samma ansvar och håller snyggt.

Innan jag åkte hem så släpade jag bort en stege till en buss som en go kollega skall köra imorgon.
Hon är en liten, äldre dam som jag inte vill, skall klättra på stegar.
Satte upp två flaggor på takhörnen på hennes buss.
Svenska flaggans dag imorgon ju:)

Hela kvällen pratade jag på messenger med en go vän jag har :) som jag aldrig ens träffat, men vi pratar och skojar om allt möjligt.
Skönt att ha hans sällskap sådär.
Även fast han var massor med mil bort.
Jag skrev till honom bara när jag stod still på ändhållplats.

Betalkortsterminalen fungerade inte under hela mitt arbetspass.
Tydligen nåt med banken.

Åkte så hem när jag larmat på.Jag var sist i garaget idag.

Kom hem till en söndersliten ytterdörr i trappen.Låset sönderslitet och dörren likaså, gick inte ens att stänga.

Vilken kväll!!
Känner mig inte trygg alls.
Nyss skrålade ett fyllegäng förbi, nedanför fönstret, på väg hem från krogen längre ner på gatan.
Tur att porten är på baksidan.
Inte för att det heller hjälper längre.

Hoppas bara att min bil får vara ifred.

Detta som skett gör att jag kommer söka nytt boende med ljus och lykta i Surahammar.
Får väl göra som min vän och jag skojat om ikväll:)
Vi får köpa ett hus ihop och slå oss ner i Sura och båda jobbar i Västerås.
Han har möjlighet att få jobb där lätt, blivit erbjuden redan.

Vem vet vad som händer i framtiden:)
Men du L...vi kanske skulle träffas först, eller vad säger du?
Sen kan vi välja hus:))
Och skaffa en massa katter:))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards