Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Sirpa - 12 juni 2015 14:20

Fredag, strålande varm och skön sommardag.
Sov till 7.30
Inte riktigt lik mig men troligen behövde jag sömnen efter gårdagen.
När jag jobbar eftermiddag blir mina vakna timmar många.
Förra dygnet, 20 timmar, så att jag sov lite längre var kanske bra:)

Upp efter morgonkaffet.
På med träningskläderna efter diverse sms och telefonsamtal.
Bla till nya arbetsgivaren om helgens jobbträning.
Pratade med yngsta dottern om Midsommaren bla.

På med träningskläder.
Äntligen kortbrallor:)
Linne och väst.
Stack iväg med målet att ha avverkat 10 km när jag anländer hem igen.
Helt underbart sommarväder:)
Strålande sol, lite vind och skönt.

Västen åkte av efter 4 km.
Traskade på i bra tempo.
Ca 9 min/ km
Runt om i Kungsör med mellanlandning hos Bagaren.
Köpte fikabröd till imorgon då min vän från bloggen kommer och hälsar på.
Ska bli kul att ses:)

Vidare till Ica och handlade pålägg och Kvarg.
Känner att kvargen är perfekt att äta när det är varmt.
Uppfräschande och lätt i magen.

Kom hem efter 1 1/2 timme.
Genomsvettig, stel i höfterna efter att jag gått på asfalt mest hela vägen.

10 km fullbordat idag som jag hade tänkt.
Skönt!
Har börjat med att lösa upp en Beroccatablett i ett stort glas vatten som återställare efter mina pw.

Stretch, dusch och en väldigt sen frukost.Titti fick kalkonkött som gottis:)

Vilade kort innan det var dags att packa några kartonger med grejer.
Det står färdigpackade lådor lite överallt här i lyan nu.
Ska börja köra till Surahammar nästa vecka.Fylla ett lass iallafall.

Sedan bär det ju iväg till Öland på Torsdagen så tiden blir lite knapp.
Tänkte göra ostpaj till vår Midsommarknytis på Kyrketorp.
Likaså smörgåstårtor till jobbet, åt kollegorna:)

Jag har ju fyllt år.Likaså som tack för den tid vi jobbat ihop, då jag straxt drar vidare till nya arbetsuppgifter.

Vilar nu innan det är dags för dagens kvällsskift på jobbet.
Hoppas på buss med fungerande AC idag.

Av Sirpa - 12 juni 2015 00:51

När jag skulle åka hem från jobbet var jag jättesugen på att åka någonstans och bada.
Det är så himla skönt och simma naken i en sjö om natten:)

Drömmen för mig vore verkligen att ha en egen pool på tomten.
Ska kanske försöka få tag i ett sådant hus att köpa:)
Jag skulle bada varje dag!
Det gjorde jag när min husvagn stod ute vid min äldsta dotter förra året.
Jag badade varje morgon innan jobbet, vid förmiddagstjänst.
Sist av allt när jag jobbade kväll.

Så härligt uppfriskande:)
Älskar att bada, känna tyngdlösheten i vattnet och den mjuka smekningen mot huden för varje simtag.

Visste inget ställe nära mitt hem att ta min nattliga simtur, så det fick bli hemfärd.
Bilen fullastad med kartonger som min vän levererade när jag jobbade.
Bar upp banankartongerna till lyan.

Titti väntade yrvaken på mig.
Bytte raskt om till nattlinne, bryggde på kaffe, bredde mig ostsmörgås.
Kröp ner i goa sängen, intog min nattfika under stor njutning.
Kände hur jag mådde bra efter denna dag, som blev ganska lång och stundtals jobbig.

Mitt första pass på jobbet hade jag en buss vars AC inte fungerade.
Jag hoppades på att den skulle komma igång men icke!
Det var en bastu i bussen och luften stod stilla fast fläktarna dånade.

+33 grader hos kunderna och säkert 45-50 framme hos mig i växthuset.
Solen gassade och det hjälpte inte att jag öppnade takluckor och mitt fönster fram.
Till sist efter drygt 3 timmar mådde jag illa och var alldeles vimsig av hettan.
Mina svarta uniformsbyxor luktade varm strykjärn..
Svetten rann på mig och jag drack vatten i ett.

Visste att det inte var någon ide att be om hjälp då vi inte har bussar att byta med.Så jag körde och mådde pyton.
Sedan var det rast och jag kunde ställa den rullande bastutunnan och skriva in fellrapport till verkstaden, för imorgon.

Det kom in bussar så jag tog en annan efter rast med fungerande AC.
Så himmelskt!
Vad jag njöt av att köra de kvarvarande timmarna.
Svalt, bra luft, bra buss i övrigt också.

Sista turen gick till Skinnskatteberg.
Hemfärd utan kunder så det blev två stopp för fototagning.

Kände mig så tillfreds med livet just i stunden så det fick bli en bild på Bussföraren också.
En härlig sommarkväll!

Njöt i fulla drag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards