Alla inlägg den 5 juni 2015

Av Sirpa - 5 juni 2015 13:37

Min morsan gör mig helt galen snart.
Hon tjatar om Nettbuss och nåt som hon kallar Bus4you.

Hon säger att hon väntar på att telefonen skall ringa och att hon väntar på ett svar från det där Nettbuss.

Mjaurr...Kan dom inte bara ringa henne så hon slutar tjata och fara omkring.
Hon har svårt att hålla sig stilla, utom när hon sover.

Hon far omkring med dammsugaren, dammtrasan och skurtrasan.
Det är jättefint härhemma nu, rent och blankt.
Jag ligger i den renbäddade sängen och bara njuter av friden och det rena.

Det vill jag att morsan också ska göra, men hon bara flänger omkring.
Plockar med våra blommor, fixar hos spindelgumman i terrariet, plockar i lådor och far hela tiden med någonting.
Jag blir knäpp på henne!

Nu muttrar hon om att helgen kommer bli riktigt lång då det är kört med samtal från Nettbuss.
Att det då blir nästa vecka.

Vad ska jag göra med henne?

Som tur är så ska hon jobba kväll idag och likaså i helgen...
Då kan hon terrorisera nån annan med sitt muttrande och fixande.

Inte lätt att vara katt hon en morsa som ska/vill byta arbete.

Min morsa är sådan att hon vill komma igång med förändringen som står framför oss, i vårt liv.
Tydligen skall vi flytta och det håller hon också på och fixar med.
Hon pratar om att vi kanske ska köpa ett litet hus eller en lägenhet på markplan.
Då kan jag vara ute också, säger hon.

Bara jag får en massa pussar och kramar och Sheba serverat när jag begär det så är jag nöjd.

Jag förstår morsan med detta att flytta.Där vi nu bor är det så otäckt med trafiken utanför.
Ibland vaknar jag helt förskräckt av att det skakar i hela rummet när det far förbi nån stor, tung lastbil eller traktor utanför.

Vi får ingen ro här längre, jag och morsan.Vi är värd någonting bättre.

Sen tjatar hon också om att hon kommer närmare jobbet om vi flyttar.
Det nya jobbet som hon nu bara tjatar om...Suck!
Visst har jag det jobbigt?

Snart sticker hon till jobbet.
Då får jag vila öronen.

Nettbuss...Mjaaur...ring henne så hon blir min lugna goa morsa igen.

Pussar

Titti katt

Av Sirpa - 5 juni 2015 12:39

Kände när jag vaknade imorse att kroppen var pigg och alert.

Bestämde mig snabbt för att det fick bli en rask promenad i den härliga, lite smått kyliga sommarluften.

Första kilometrarna var benen lite sega och det smärtade lite överallt i muskler och senor, innan jag blivit ordentligt varm.
Sedan var det bara att traska på:)
Så himla skönt att kunna röra på mig ordentligt, utan att börja hosta.

Vackert nere vid vattnet.
Båtarna låg i och det doftade sommar överallt.Syrenerna blommade.
Likaså Liljekonvaljerna i skogsdungarna.

Jag mådde riktigt gott där jag gick med raska, lätta steg.
Tog bilder som vanligt av den njutfulla omgivningen.

Det blev ganska långt jag hann under mina 1 1/2 timme som jag var ute.

10 km :)

Superbra!
Ska göra samma sak både Lördag och Söndag innan mitt arbete i helgen.

Nästa vecka blir det så dags att byta över till att jogga för att åter få igång löpningen.

Jätteskönt att anlända hem.
Trött i benen och hjärnan härligt skarp och klar.Fin utrensning av tankarna sådär under en längre promenad.
Det behövde jag verkligen.

Stretchade för att slippa ifrån stelhet efteråt.
Dammsög lyan och bäddade rent i sängen innan dusch och en sen frukost.

Av Sirpa - 5 juni 2015 12:17

När jag som 50 åring började med löpträning så skaffade jag mina första, riktiga löparskor.
Det var ett par Nike med dämpade sulor, för skonsam träning.

Dessa skor körde jag så småningom slut på och skaffade nya.

Har två par i omlopp hela tiden för att variera.Det behövs både för fötterna och steget.
Samt ännu ett par, lite grövre som får jobba när det är vinter och dåligt väglag.

Nu har jag gjort slut på två par till och det skär i mig.Skor som är så härligt insprungna och sköna.
Helt slut i sulorna och nu även med stora hål vid tårna.
Hälarna finns det knappt något kvar av.

Hade på mig mina nya på Göteborgsvarvet och det tog ett tag att nöta in dem så de satt bra.

Mina första, Nikeskorna ligger i förvaring på vinden.
Dem har jag inte hjärta att skiljas ifrån.

Men jag kan ju inte spara på alla:) så idag sade jag farväl till två par Saucony.Riktiga trotjänare som burit mig många lopp.
Som Stockholm Marathon, Halvmarathon, Göteborgsvarvet.
Flera Midnattslopp och mängder av andra lopp överallt.

Nu är de helt slut och har blivit ersatta av nya.
Tidens gång...

Egentligen borde jag skaffa nya tidigare...men det är svårt att göra sig av med något som sitter bra och är sköna.

Kommer hädanefter att införskaffa tidigare så de inte behöver gå sönder helt innan de nya är inkörda:)

Av Sirpa - 5 juni 2015 07:43

Sitter i min säng, dricker kaffe.
Lyssnar på en syrsas gnisslande inifrån min spindelfrökens terrarium.
Hon fick sin mat härom dagen.
Köpte 10 syrsor från Zoo butiken i Köping.
Nu frossar hon i sig dem, en efter en.

Hon är vacker min lilla ludna sambo:)

Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Eller...ska jag säga att den slutade inte som jag tänkt mig.

Åkte efter frukost till min äldsta dotter i Eskilstuna, samt minsta barnbarnet.
Fick en fin gåva från dem.
Mors dagsgåva i efterskott!

En korg fylld med måbragrejer från Bodyshop.
Härligt!
Sånt uppskattar jag verkligen.

Vi åkte vidare till Surahammar och mina barns fars företag.
Därifrån gick jag sedan till Ciccis Klipp och fick mina ögonfransar fixade.
Det blev jättebra:)
Bästa resultatet hittills och det säkert för att jag fått så mycket nya, egna, fina fransar som hon kunde bygga förlängningarna på.
Så snyggt!

Detta är en lyx som jag unnar mig så länge jag bara har ekonomisk möjlighet till.

Handlade lite på Willys och köpte första Svenska Jordgubbarna för iår.
50:- litern.

Åkte sedan alla tre hem till min yngsta dotter.
Intog lite lunch och efter det vet jag inte vad som hände.....
Jag blev bara tröttare och tröttare.

Låg en stund på soffan hos dottern med barnbarnen lekande runtikring och baservalpen busande.
Mysigt att ha dem så nära.

Äldsta dottern och jag hade tänkt att grilla lite gott kött hos dem i Eskilstuna, men jag fick lov att styra om och fara hem till mig, så fort vi återvänt till E-tuna.

Jag var trött, kallsvettig och helt färdig.Magen var svullen och värkte.


Kom på det hemma sedan att det var ju självklart anspänningen från Onsdagen som släppt :)
Jag hade ju byggt upp en sådan förväntan inför det som komma skulle.Maxat energierna i mig och hjärnan jobbade på högvarv.
Anställningsintervjun och väntan på den.
Jag var dessutom vaken i 24 timmar det dygnet, då jag valde att åka med min vän till Arlanda med hans tur.

Bus4you lockade mig så oerhört så jag offrade vila till att åka med och insupa min kommande arbetsplats:)
Eventuellt, kommande arbetsplats.

Jag har ju inte fått något svar ännu om jag blir anställd.....

Väntan är lite jobbig:)
Det blir sådan omvälvande, härlig förändring i mitt liv så jag känner att varje dag av väntan är lite som att tuffa på tomgång, inför någonting fantastiskt.

Jobbar självklart med tanken att det kanske inte går vägen.
Nettbuss kanske inte väljer mig och då får jag tänka om och välja nya vägar.
Livet står ju inte och faller med detta men nog skulle jag bli grymt ledsen och besviken ett tag.

Mitt liv har ju aldrig varit ett surfande på silverfat så styrkan att bära ett nederlag kan jag ta.

Nu tror jag inte att jag får ett nej:)
Nettbuss kan inte vara utan mig!

Kvällen hemma vilade jag.
Sov en stund på soffan och kände redan efter det att jag mådde bättre.
Åt lite innan sängdags.

Har nu sovit tungt och drömfritt en hel natt.
Mår toppen igen.Krafterna har återvänt.Magen är iordning och livet ser bra ut :)

Just nu känner jag för att ge mig ut i solskenet på en lång promenad.
Min hosta är ett minne blott.
Känner att det är läge att dra igång träningen så jag får bort de där 3-4 extrakilona jag bär på just nu.

Det kan ju bli måttagning för en ny, jättesnygg bussuniform :) så jag vill känna mig bra i kroppen och formen den dagen.

Pjuh!! Väntar, väntar, väntar!!

Nettbuss...ring!!!
Ge mig positivt svar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards