Direktlänk till inlägg 12 juni 2015

Skön natt...

Av Sirpa - 12 juni 2015 00:51

När jag skulle åka hem från jobbet var jag jättesugen på att åka någonstans och bada.
Det är så himla skönt och simma naken i en sjö om natten:)

Drömmen för mig vore verkligen att ha en egen pool på tomten.
Ska kanske försöka få tag i ett sådant hus att köpa:)
Jag skulle bada varje dag!
Det gjorde jag när min husvagn stod ute vid min äldsta dotter förra året.
Jag badade varje morgon innan jobbet, vid förmiddagstjänst.
Sist av allt när jag jobbade kväll.

Så härligt uppfriskande:)
Älskar att bada, känna tyngdlösheten i vattnet och den mjuka smekningen mot huden för varje simtag.

Visste inget ställe nära mitt hem att ta min nattliga simtur, så det fick bli hemfärd.
Bilen fullastad med kartonger som min vän levererade när jag jobbade.
Bar upp banankartongerna till lyan.

Titti väntade yrvaken på mig.
Bytte raskt om till nattlinne, bryggde på kaffe, bredde mig ostsmörgås.
Kröp ner i goa sängen, intog min nattfika under stor njutning.
Kände hur jag mådde bra efter denna dag, som blev ganska lång och stundtals jobbig.

Mitt första pass på jobbet hade jag en buss vars AC inte fungerade.
Jag hoppades på att den skulle komma igång men icke!
Det var en bastu i bussen och luften stod stilla fast fläktarna dånade.

+33 grader hos kunderna och säkert 45-50 framme hos mig i växthuset.
Solen gassade och det hjälpte inte att jag öppnade takluckor och mitt fönster fram.
Till sist efter drygt 3 timmar mådde jag illa och var alldeles vimsig av hettan.
Mina svarta uniformsbyxor luktade varm strykjärn..
Svetten rann på mig och jag drack vatten i ett.

Visste att det inte var någon ide att be om hjälp då vi inte har bussar att byta med.Så jag körde och mådde pyton.
Sedan var det rast och jag kunde ställa den rullande bastutunnan och skriva in fellrapport till verkstaden, för imorgon.

Det kom in bussar så jag tog en annan efter rast med fungerande AC.
Så himmelskt!
Vad jag njöt av att köra de kvarvarande timmarna.
Svalt, bra luft, bra buss i övrigt också.

Sista turen gick till Skinnskatteberg.
Hemfärd utan kunder så det blev två stopp för fototagning.

Kände mig så tillfreds med livet just i stunden så det fick bli en bild på Bussföraren också.
En härlig sommarkväll!

Njöt i fulla drag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards