Direktlänk till inlägg 6 juni 2015

Våga kliva utanför boxen

Av Sirpa - 6 juni 2015 08:29

De senaste åren har jag verkligen vandrat en helt egen väg i livet.

Ger mig på saker som jag inte har en aning om hur det kommer att sluta.
Tex när jag gav mig på försöket att komma in på Prästutbildningen, efter att ha fått kallet.
Det tog två år innan jag ens förstod vad som var på gång.
När jag sedan väl lyssnade så slutade allt med att jag inte hade tiden längre.
Jag kämpade i motvind i nästan två år till men stupade på tröskeln till Högskolan, avsaknad av två ämnen från gymnasienivå.
Jag var för gammal för att hoppa på det tåget.Hann inte läsa in dessa.

Det var snopet och ganska jobbigt att inse fakta.
Men det dröjde inte länge förrän jag förlikade mig med tanken och slog mig ner som bussförare i KAK regionen.På en lugnare depå med härliga kollegor.

Bara det var ett jättesteg att ta.
Börja arbeta i en stad där jag som barn for illa ordentligt.
Blev utsatt för en vuxen mans sexuella begär efter barn.
Första tiden var obehaglig.
Jag mindes platser och händelser, ord som sades och hot som jag fick leva under.

Nu har jag kommit över den otäcka känslan:) Jag har själv övermannat rädslan.Vunnit över den.
En stor seger längs min livsvandring.

Redan förra året pratade jag med min chef om att ev börja köra som timanställd.För att kunna styra min egen fritid bättre.
Vara ledig när det passade mig och jobba mera när det var läge för det.

Han gillade inte min ide alls och jag lade det åt sidan då.
Tänkte också på den ekonomiska tryggheten, att veta hur mycket jag tjänade varje månad.

Nu vill jag utmana den biten iallafall
Jag har mina fasta kostnader och vet hur mycket som måste in för att min ekonomi skall rulla runt.
Samtidigt har jag ju bara mig själv att rå i.
Behöver inte ta hänsyn till någonting annat.

Dessutom dök detta härliga tillfälle upp, att få köra dessa underbara bussar.
Nettbuss. Bus4you
Tillsammans med kollegor jag tycker om skulle jag få möjligheten att hoppa på något helt nytt.
Något fräckt utmanande:)
Sånt gillar jag!
Att komma in på ett ställe som styrdes helt av ett bolag.

Så tufft och uppkäftigt att peta in lilafärgade, jättesnygga, superkomfortabla bussar och bara nypa kunder med lyxiga skinnsäten, glada och goa förare som verkligen trivs i utmaningen.
Som brinner för sitt arbete och företaget de valt att jobba för.
Gillar det skarpt!!

Där kände jag att jag ville hänga på.
Få vara med och utveckla, utöka och ta andelar med de verktyg vi själva har.

Två rädslor utmanar jag i detta.

Först att bli timanställd med vetskapen att jag kanske får bara 50% hos dem i månaden.
Sedan att ta valet att även vara timanställd hos min nuvarande arbetsgivare.
Med arbetsområde Västerås med omnejd, samt KAK.

Nettbuss kör ju på Stockholm Arlanda och det blir också en utmaning.
Köra i Stockholmstrafiken och även stressen och mängden med trafik på Arlanda:)
Så häftigt!

Jag skulle också vilja prova på sträckan till Oslo.
Det vore riktigt kul.

Så mina rädslor betar jag av vartefter och livet känns bara rikare för var dag som går.
Jag vill inte sitta ner och bara finnas till utan livet skall ha en guldkant ständigt.
Jag behöver utmaningar i mitt liv och det känner jag att detta val blir.

Valet ger mig en större rörelsefrihet.
När jag jobbar så kan jag göra det ordentligt och sedan vara ledig lite fler dagar.
Åka ner till min älskade husvagn och bara njuta av tillvaron där.

Som det är nu så måste jag jaga lediga dagar och det kostar på så mycket kraft och energi som jag slipper sedan.

Jag vill ha Nettbuss som min huvudarbetsgivare och de har första tjing på min tid.
Focus ligger på dem och resten får min nuvarande arbetsgivare del av.

Jag vet att behovet är störst vid storhelger och semestrar och det passar mig bra.
Min lediga tid på Öland har jag helst i Maj och September, då det är lugnt där och jag kan bara vara och njuta:)

Så det som ligger framför mig känns riktigt spännande och härligt:)
Om nu Nettbuss vill ha mig.
Hoppas de förstår vilken tillgång jag blir.
En flexibel glad skit som älskar att köra buss och mötet med människor.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards