Direktlänk till inlägg 19 juni 2015

Mysig Midsommarafton

Av Sirpa - 19 juni 2015 22:59

Vaknade sent på Midsommaraftons morgon.Sov jätteskönt inatt då det småregnade.
Smattrade så mysigt på husvagnstaket.

Så härlig känsla att vakna upp i mitt eget paradis på jorden.
Låg en stund i sängen och bara mådde gott.
Kände att jag genast, då jag landade här på ön, gick ner i varv och friden lade sig inombords.

Puttrade igång kaffebryggaren.
Låg sedan kvar i sängen och pratade med min bästa vän på messenger.
Han skulle jobba hela Midsommarafton.
Bloggade och svarade på hälsningar på Facebook.

Gick upp så småningom och traskade bort till servicehuset och vidare ner till stranden därifrån.
Grått och lite småkyligt.
Ändå så vackert.

Gick så vidare till familjens husvagn där de nyss vaknat.
De kom sent inatt till ön.
Deras färdväg kantades av trafikolyckor och otäckheter.

Midsommarhelgens trafik brukar vara hektisk och otäck.
Skönt att få hit familjen välbehållen.
Känner en tacksamhet över det.

Vi åt frukost tillsammans.
Deras förtält är nu lagad så vi satte igång och plocka ihop den.
Vänner till familjen anlände.

När tältet var uppe gick jag över till mitt och åt lite lunch och vilade.
Mådde lite tjyvens, väldigt trött.
Det regnade hela tiden.
Efter vilan var det dags för Midsommarstången och dans kring den.
Regnet strilade ner och det var kyligt.

Jag hade på min midsommarklänning och den var regnvåt, likaså sandalerna.
Gick åter till husvagnens värme och vilade vidare.
Somnade en timme.
Jätteskönt.Hörde hur grannarna stojade och skrattade.
Tryggt och trivsamt.

Vaknade så och plockade ihop min medhavda mat till Midsommarbordet.
Gick över till familjens vagn och tält.
Vi bar dit mitt bord tidigare så vi dukade upp en härlig måltid.
Grillat med allehanda tillbehör.

Till efterrätt en härlig Midsommartårta.

Satt sedan och pratade till långt in på kvällen.
Barnen lekte och busade.
Härlig gemenskap med vänner och familj.

Vårt älskade Öland.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards