Direktlänk till inlägg 20 juni 2015

Rejäl powerwalk...

Av Sirpa - 20 juni 2015 15:02

Vaknade imorse och kände mig så konstig.Någon fattades hos mig och den känslan fick jag lov att göra någonting åt.

Bytte om efter morgonkaffet och gav mig ut i det stilla regnet, som inte vill ge med sig denna Midsommar.

Havet var så oerhört vackert.
Älskar denna strand, alla årstider jag är här och i alla väderlek.

Regnmolnen låg svarta och väntade vid horisonten, men det struntade jag i.
Hade bestämt mig för att gå minst en mil.Längs stranden i sanden.
Det småblåste över rygg och nacke så jag ökade på stegen för att få upp värmen i kroppen.

Gick där och lät tankarna vandra fritt i hjärnan.Låta känslorna komma fram på ytan och sorterade i dem.
Det är så skönt att bara gå steg efter steg, i ett tempo som känns i hela kroppen.

Förbi Böda Sand och vidare Lyckesand.Förbi det också :) vidare till det partiet av stranden där vackra stenar börjar dyka upp i sanden.

Sökte hjärtformade stenar och det hann bli 4 stycken innan jag efter 7 km bestämde mig för att vända.
Hjärnan hade då sorterat klart i både känslor och beslut.

Blev genomblöt av en rejäl regnskur.
Det bekom mig inte.

Det var inte många själar ute och rörde på sig.
När jag började närma mig hemmastranden så kom kossorna i hagen nyfiket fram till stängslet.
Gick fram och pratade med dem.

Gick direkt till familjens husvagn och de skulle precis äta frukost.
Jag hälsade godmorgon, gick till mitt och bytte om till linne och bikiniunderdel
Traskade ner till havet igen och vadade ut en bra bit innan jag tog årets första bad.

Doppade mig några gånger till i det kalla vattnet innan uppgång och lite frukost med familjen.
Gick sedan hem igen till mitt.

Det blev 14 km PW och 18 000 steg :)
Kändes jättebra!
Rensade hjärnan och fick igång kroppen ordentligt.
Riktigt trött i benen efter badet...så lång bit att vada i vattnet.
Det sög bra efter powerwalken i sanden först.

Kommer att sakna detta men läget är ju som jag valt.
Att jobba hela sommaren på min nya arbetsplats.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards