Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Sirpa - 13 oktober 2015 19:06

Kan man ju kalla det förstås:)

Ledig från körningar.

Vaknade tidigt, självklart.
Kaffet igång och Sheba åt Titti.

Kände i kropp och mage att det varit för mycket mat och stillasittande de senaste dagarna.Kände mig som en slöhög!
På med träningskläder och ut.

Styrde mot skogen:) det var rätt beslut.
Traskade på över stock och sten.
Höll ett högt tempo så det var en superbra balansträning.
Joggade där det gick utan att riskera halka över rötter och på stenhällar.

Kilometrarna byggdes på varann och när jag till sist kom till stora vägen så hade jag följt Långsjöns strand en bra stund.

Landade hemma efter drygt två timmar och 10 km.
Det kändes i benmuskler och rumpan.
Härligt!

Stretch och dusch innan frukost med dotter och barnbarn.
Lillungen hemma idag med feber.

Sedan satte jag igång att fixa på mitt rum i huset.
Rensade bland kläder och skor.
Hämtade sådant som skulle in från husvagnen.Har ju allt där då jag bott i vagnen sen jag tog hem den för över en månad sedan.
Det blev många vändor och en jättefin ordning överallt.

Tänkte sova i vagnen några nätter till.
Tömde så mycket som det bara gick idag för att göra det enkelt för den dagen då husvagnen skall tömmas helt, på vatten och allt inför vinterförvaring.

Kommer att städa ur den noggrant för att det bara blir att ta fram den i vår igen.
Dessutom håller det gnagare borta om inget finns i vagnen, som lockar.

Höll på i många timmar med allt.
Fint blev det på rummet, renbäddat och prydligt.
Bara att börja sova där när jag känner för att avsluta min campingsäsong:)
Inte riktigt dags ännu.

Slutade med att sy i knapparna ordentligt på jobbskjortorna.

Av Sirpa - 13 oktober 2015 06:52

Igår var jag ute och kryssade och mådde gott under ett dygn, på havet.

Hemfärden gick med buss ifrån Värtahamnen till Västerås.
Sedan skulle jag ta mig vidare hem till Surahammar med lokaltrafikens buss.

Såg redan på båten att den planeringen kunde spricka då tiden för bussbytet var knappt.
Skulle bli stående en timme och vänta på nästa tur.

Det kändes inte så lockande då jag var trött, hade ont i magen och tungt bagage med godis och annat jag inhandlat på båten, till familjen.
Passade på då det inte är så långt till jul:)

Skickade ett sms till min dotter med frågan om hon kunde tänkas hämta mig med bil, om jag skulle missa bussen.

Fick då svaret omgående.
Mamma..strunta i bussen!
Jag hämtar, vilken tid?

Det kändes så himla skönt att veta att mitt barn skulle komma och hämta mig då jag anlände från Stockholm.

Känslan var härlig när jag såg mitt barn och barnbarn komma rullande, just bara för att jag skulle slippa krångla med en buss till.
Lokalbussen hades jag hunnit med men det var härligt kliva in i min bil och mina älsklingar.

Kände mig så älskad!

I glatt samspråk for vi hemåt.
Lilltjejen trött och febrig men ändå så glad över att hämta mormor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards