Direktlänk till inlägg 21 juli 2016

Första natten

Av Sirpa - 21 juli 2016 16:48

Jag kommer nu att jobba fyra nätter i rad.
Börjar då 21.30 i Uppsala.
Åker från Västerås ca 20.15

Kommer så att jobba till 5.40 morgonen därpå.

Gillar dessa nätter som är lugna och fina med lite trafik.
Mycket kunder på natten från Örebro och Västerås till Arlanda.

Den första natten är alktid tuff då sömnen varit alldeles för lite innan.
Jag har svårt att sova mer än en kort stund där på eftermiddagen.

De vakna timmarna blir många.
Kommer att försöka ta mig en kort lur i bussen på natten i Örebro, innan avfärd 2.15 mot Västerås och Arlanda.
Det brukar räcka med en powernap.

När dessa nätter är klara har jag ledigt en dag.
Sedan följer 4 likadana nätter igen.
Den lediga dagen kommer jag inte att röra dygnsrytmen, utan fortsätter vara vaken till morgontimmarna.
På så vis kommer detta bli jättebra.

Hoppas kunna sova till lunchtid varje dag och sedan använda dagen till träning, sol och bad.

Kommer stänga katterna ute från sovrummet för de lär knappast tillåta att jag sover på dagen :)
Ger dem frukost när jag kommer hem på morgonen.

Så jag kommer att uppleva både solnedgångar och uppgångar under många dygn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards