Direktlänk till inlägg 3 september 2016

Jag är så glad :)

Av Sirpa - 3 september 2016 19:37

Min älskade kattfröken Lovan har hittat en harmoni i livet.

Innan jag åkte till Öland och min husvagn, lade jag ut ett anrop om ett nytt hem åt henne.
Vi hade det inte bra...
Lovan kissade i min säng, på mattor och ett par gånger i soffan.

Hon var stressad och skrikig.
For omkring härhemma och fick ingen ro någonstans.
Så fort jag reste mig upp och gick härhemma så började hon skrika åt mig, sno runt mina ben och stressat fara omkring.

När hon sov så gick hon undan och gömde sig någonstans och sov.
Som att hon var rädd för att slappna av på öppna ytor.

Kissandet var jättejobbigt.
Sovrumsdörren ständigt stängd...även nattetid då hon kom upp och kissade medans jag låg i sängen.
Hörde henne gråta utaför dörren och krafsa på dörren.

Vad det gjorde ont i mitt hjärta att inte kunna ha henne intill mig sovande i sängen.
Jag klarade inte att vakna i kisspölar i sängen.

Mattor tvättade jag flera i veckan.
Till sist tog jag bort alla.
Tre stora ryamattor förstördes helt och dem fick jag kasta.

Jag lade ut ett anrop om nytt hem åt Lovan.Veterinär pratade om beteendestörning och Huskatten ville inte ha henne tillbaka för att försöka placera om henne.
Jag blev rekommenderad att låta henne somna in....

Så fruktansvärt!
En tvåårig flicka, så vacker och frisk i övrigt.

Jag bara vägrade ge upp!

Bestämde att ta med henne till Öland och husvagnen.
Vi skulle göra ett sista försök att få ordning på allt.
Hon reste i min stora hundtransportbur som var trafiksäker.
Med toa och mat/vatten och mysbädd i.
Klagan var stor de första 3 timmarna innam Lovan slappnade av.

I husvagnen satte jag en toalåda inne och en i förtältet.
Tog bort lockande mattor och lade ett duschdraperi över sängen.

Jättegod mat skämdes hon bort med.
Redan första natten fick hon vara hos mig i sängen.
Vi pratade, myste och hon ville ligga under mitt täcke och spinna.

Hörde henne rumstera om på natten i husvagnen.Hon åt och drack och gick på lådan.Tittade ut igenom fönstren och klev omkring på mig när jag sov.
Lät henne greja ifred.

Sedan körde vi igång rutiner.
Hejade på henne så fort jag såg henne, klappade och kelade.Pratade och gosade, kramade och kliade bakom öronen och halsen som hon gillar.
Hon fick ständig uppmärksamhet av mig.
Hon pratade massor.

Dagarna gick och vi blev mer och mer nära Lovan och jag.
Hade henne i famnen så fort hon tillät det.Pussade på huvudet och kramade.
Hon spann så det dånade :)

Snart låg hon på förtältsgolvet, överlycklig och avslappnad.
Rullade runt och kråmade sig, pratade och spann.

Lovan blev mer och mer nära mig när det bara var hon och jag själva.
Jag var inte borta från henne långa stunder, utan vi var nästan all tid tillsammans.
Dygnet runt.

Inget kissande annat än på lådorna.

Hon var lugn och lekfull.
Sov helt öppet, utsträckt i sängen eller ihoprullad tätt intill mig.

Dagen för hemfärd närmade sig.
Jag rev tältet och Lovan fick vara ute.
Hon gick inte långt och kom hem för att berätta vad hon sett :)

Lät henne hållas.
En ren chansning men jag kände att hon inte var sugen på att lämna tryggheten vid mig och vagnen.

Vi kom sedan hem.
Duschdraperiet i sängen och två lådor...en i badrummet och den andra på balkongen.

Nu har vi varit hemma i 4 dygn och Lovan är go, harmonisk och kissar i lådorna.
Sover i soffan när det är dag och med mig i sängen på natten.

Hon stressar upp sig en stund på morgonen när jag går upp men då tar jag upp henne och pratar lugnt, smeker hennes svarta, blanka päls och hon lugnar ner sig.

Vi leker och busar.
Köpte på Öland leksaker åt henne.Bollar och möss av textil och rep.
Hon har förändrats så totalt min lilla tjej.
Hon möter husse vid dörren och hälsar på honom.
Vill bli klappad och gosad med.
Tom husse säger att det är en helt annan katt nu...

Jag lever på hoppet och ber om att hon får ha denna sinnesfrid.
Så vi får leva med varandra.
Vi ska åldras ihop Lovan och jag.

Älskade katt!!
Jag vill ditt bästa och det är en dröm att allt lyckats så bra, såhär långt.

Min lilla Lovan :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards