Direktlänk till inlägg 22 december 2016

Kom till nya beslut

Av Sirpa - 22 december 2016 09:12

Skrev i tidigare inlägg om att jag tog nya beslut på natten till Onsdagen.
Kände att jag vågar ta tjuren vid hornen och prova på att börja jobba igen.
Tidigare än det var planerat och jag har läkarintyg året ut.
Men känslan jag har inom mig får råda och styra mina steg nu.

Åkte efter Mammografiundersökningen till Hälla Maxi och köpte med lite gottigt.
Clementiner, After Eight och pepparkakor fick följa med då jag for vidare till min arbetsplats.

Träffade på goa kollegor direkt och kände hur jag längtar tillbaka igen.
Ett gott tecken om något, att längta!

Om en stund om chefen dit och straxt också personalplaneraren.
Vi hade ett gott samtal om min återgång till arbetet som måste ske försiktigt.
Inte kasta mig in i stressen och stöket direkt och köra heldag ensam, utan på ett varsammare sätt.

Bestämde oss för att jag idag Torsdag, jobbar min kärestas tjänst.
Jag kör och han är med mig.
För skulle jag känna att det händer något i min skalle och jag inte klarar detta, så finns han med och kan ta över.
En trygg och bra början.

Jag väljer själv dessutom om jag kör en vända till och från Arlanda, eller rentav båda vändorna.
Det får dagsformen avgöra helt enkelt.
En arbetsträning helt enkelt.

Sedan är jag fortsatt sjukskriven över Julen och vilar upp, vänjer hjärnan vid att jobba igen.
Sista sjukdag får bli 26/12.
Där bryter jag sjukskrivningen själv om dagens körning gått bra, givetvis.

Jobbar sedan 27/12, 29/12 och 31/12 nyårsafton.Blandat Arlanda och Eskilstunakörningar.
Toppenbra träning för mig själv.

Kändes skönt att ta detta beslut, steget framåt.
Ringde efter hemkomst och sökte min läkare men det visade sig att han varit sjuk i en hel vecka.
Jag ville veta hur det gått med min 24 timmars blodtrycksmätning.

Pratade med distriktssköterskan och berättade om mitt beslut om återgång till arbetet.
Hon trodde att om mitt blodtryck varit alarmerande högt så skulle min läkare hört av sig direkt.
Han jobbade ju ändå några dagar efter mitt besök hos honom, innan han blev sjuk.

Hoppas han inte är allvarligt sjuk min goa läkare.Honom vill jag inte vara utan.Bästa läkaren jag någonsin haft.
Som tar mig på allvar och lyssnar när jag pratar.
Genomför ordentliga undersökningar och vill verkligen gå till botten med vad som felar när jag hostat så länge.
Vänlig och ödmjuk människa.

Så idag Torsdag börjar jag jobba 14.13 :) Ska bli så kul och spännande.
Fick ut ett par nya byxor igår då mina är för små i midjan nu när jag gått upp i vikt under tiden jag varit hemma.
Hade ju bara ett par gamla byxor som inte ens hörde till Swebus.
De jag fick tidigare var helt fel storlek :) Skulle behöva krympa 3 storlekar för att komma i och det finns inte på kartan att jag vill göra det.

Dessa sitter trångt nu men kommer vara bra när jag kommit ner i min normala vikt igen.
Det får ta den tid det behöver.
Nu blir focus jobbet några veckor framöver.
Det andra tar jag sedan.

Känns jättebra och jag är åter stolt över mig själv som vågar ta stegen jag behöver för att få må bra.
Sakta men säkert åter till livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards