Direktlänk till inlägg 20 januari 2018

Hemma igen

Av Sirpa - 20 januari 2018 09:11

Fredag morgon hade vi väckning på vid 7.
Ville komma iväg i bra tid från stugan, handla det sista och sedan fara hemåt.

Jag gick upp, laddade bryggaren och tog en dusch.
Skönt efter gårdagen och natten.
Åt lite frukost.
Städade ur stugan och dottern packade bilen med våra kassar. Stuvade noga då det skulle in mera.
Jag var yr redan på morgonen och det fick jag dras med.

Checkade ut och åkte till Gekås.
Fick parkering närmare denna gång.
Klockan var så lite.
Gick in och dottern lämnade åter plagg som inte passat i storlek.

Plockade lite till.
Fikade, åt lunch senare.
Jag köpte lite till min andra dotter och lillan.
Vågar inte spendera heller då jag inte har en aning om när Fkassan betalar ut.
Har hört att det kan ta upp till ett halvår innan pengar kommer.
Otryggt och läskigt!!

Packade in det sista i bilen och åkte hemåt.
Dottern sträckkörde hela vägen till Västerås.
Vi hade kaffe och lite tilltugg med.
5 timmar senare var vi Västerås.
Hissen upp med mitt och toabesök.
Dottern åkte hem till sitt med allt hon köpt.

Jag orkade plocka lite med mina inköp och visa sambon.
Hans rygg var lite bättre.
Han kunde röra sig under stor smärta till kök och badrum.

Jag landade i soffan och vilade, plockade lite till och fikade, åt macka och kom isäng vid 22 tiden.
Då fanns inte mycket ork kvar i min kropp.

Ändå är jag jätteglad och nöjd, att jag följde med på denna årliga resa.
Visst har det varit jättekämpigt när jag inte orkat många knop.
Det har ju också tagit bort glädjen ifrån mig att handla.

Har köpt nyttosaker som alltid från Gekås.
Vardagliga förbrukningsartiklar som jag gärna köper från Gekås.
Bra grejer till bra pris.
Lite kläder hittade jag också.
Plagg för 50:- och som max 129:-

Kaffe, tandkräm, tandborstar, påsar....osv.
Det vanliga som har åtgång.

Min ork begränsade ju allt förstås.
Jag fick inga intryck av nånting för storshopping.
Att vara med dottern var nummer 1.
Stugan mysig och bilfärden trevlig med goda samtal som alltid.

Glad att jag valde åka

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards