Alla inlägg under oktober 2019

Av Sirpa - 22 oktober 2019 05:35

Det står inte på förrän November knackar på dörren.
Tiden går så grymt snabbt. Dagarna rullar på och jag har fullt upp, även fast jag inte jobbat ordentligt på över en vecka.

Var ju sjuk först men har nu varit arbetsför sen i Lördags. Endast en kördag har jag haft och det känns märkligt då jag är van vid att köra massor och vara iväg långa dagar.

Men som jag skrev så har jag att göra ändå.
Hjälper dottern med det som behövs.
Hämtade Lillan från skolan igår efter att jag handlat på Willys. Dottern helt slutkörd så jag fixade till mat åt oss.
Plockade med mig sånt som ska boa hemma hos mig medans hon bor så till efter årsskiftet att hon inte har plats för allt.

Tog med tex delar av trägolvet som ska bort från balkongen innan lägenheten läggs ut för försäljning
Det golvet kommer från mig dit och återvänder nu till mina ägor igen.
Kostar mycket i inköp så den behåller jag.
Vill själv ha ett sånt på min nuvarande balkong så detta blir jättebra.

Kommer framöver att plocka ner den och köra hem allt.
Nu är det så mycket saker på hennes balkong så det går inte få loss allt.
Allt har sin tid.

Igår förmiddag hade jag fikabesök av en god vän som nyligen kommit in i mitt liv.
En härlig människa som jag känner är på väg att bli en förtrolig vän som jag så väl behöver.
Mitt x var ju min bästa vän under flera år.

Att ha en person i mitt liv som jag kan umgås med kravlöst, prata om allt och anförtro mig åt och även få hjälp med sånt jag inte klarar själv är så värdefullt.
Han är ett välkommet tillskott i min tillvaro.

Det ska mycket till innan jag släpper en människa så nära som jag kan lita på i alla lägen. Har blivit bränd så många gånger under mitt 60 åriga liv att jag är väldigt försiktig med vem jag släpper inpå mitt liv.

Någon kärlek kommer jag aldrig mera att lita på. Mitt X satte definitivt punkt för den sortens tillit för mig.
Aldrig mer en man som sambo, parner eller make. Den tiden är förbi.
Mitt singelliv är guld för mig. Så trivs jag och kommer så förbli.

Det jag saknade från x et var just vänskapen vi hade. Att kunna prata om allt, ringa och rådgöra, diskutera fram lösningar på problem. Få tips och utbyta tankar.
Skratta och skoja tillsammans.
Gå ut och äta och fika då och då.
Få den där vänskapliga styrkekramen som alla så väl behöver från en förtrolig vän.

Den vänskapen håller på att växa fram med min nya vän. Han har funnits med i några år men inte på det sättet.
En vänskap vi kommer att vårda.

Tack vare detta börjar mitt liv kännas komplett.
Känner jag mig glad eller ledsen eller bara pratsugen så ringer jag honom, eller skriver några rader.
Han tillför mig styrka att ro livet framåt trots motgångar och stunder av hopplöshet som ändå finns, även i mitt liv, fast jag är en positiv framåtsträvare.
En stöttepelare som inte viker sig när jag behöver honom.

Toppen helt enkelt! :)

Du är välkommen vännen min.

Idag ska jag jobba några timmar bara.
Det finns inte mera just nu. Jobben kommer senare i veckan och det är helt ok.
Som beställningaförare har jag det så.
Stunder då jag jobbar så jag inte hinner med annat och sedan följer en stillsammare period.

Min fönster härhemma skulle jag behöva tvätta. De ser bedrövliga ut.
Får se om jag ger mig på några av köksfönstren idag, de är värst.
Satte upp ett par vita gardiner igår som extra i köket.
Det är sådan insyn från grannhuset och jag vill inte alltid ha persiennerna nedfällda.
Känns så instängt.
Insynen blev större nu när den mörka årstiden infinner sig.
Mera belysning inne. Mina köksfönster är ju som stora skyltfönster så det är bra att skärma av lite.
Har blommor och så dessa vita gardiner nu.
Känns mycket bättre.

Jag vill ju känna mig fri i min egen bostad och gå lättklädd om jag känner för det utan att störa nån granne med det.
Nu funkar det.

Ommöbleringen jag gjorde i sovrummet blev väldigt bra. Känner att det blev mera plats att röra sig på och min säng måste ju inte vara tillgänglig mer än från ett håll då jag sover ensam.
Så den står med andra sidan helt mot väggen.
Får då fram mera golvyta vilket behövdes till löpbandet.

Väntar in ett par speglar från dottern och sedan är sovrummet klart.
Måla de bruna mörka väggarna har jag varken lust eller tid med just nu.
Lågprio på listan över måsten.

Klockan går ser jag nu och jag har som plan att börja denna dag med en rask promenad i höstvädret.
Kaffet är urdrucket och jag känner mig pigg.

Så på med träningskläder, ut och gå mig svettig. Hem igen för dusch och frukost innan jobbet som börjar vid 10 tiden.





Av Sirpa - 21 oktober 2019 18:23

Tog hem några bitar av ett trägolv som jag hade på en balkong då jag bodde på Klockartorpet.
Gav golvet till min yngsta dotternär jag flyttade.
Nu ska hon flytta och golvet återvänder till mig.
Hon kan inte ha den där hon ska bo.

Se så fint det blir.
Lade ut ett gäng bitar på den befintliga mattan.
Mattan som är genomblöt i flera dygn eftrr regn och väldigt mörk.

Nu blir det helt annat :)
Riktigt snyggt och ljust

Av Sirpa - 21 oktober 2019 09:30

Just nu är det en sån där period då det är lite beställningskörningar.
Det gör mig rastlös då jag så gärna jobbar efter att ha varit hemma och sjuk.

Självklart har jag att göra saker hemma också men det är ju inget som ger mig lön.

Denna måndag blev en sådan ledig dag då jag bara finns till.
Plockar härhemma. Väntar besök av en god vän som kommer på fika och snack.

Sedan får vi se vad jag hittar på.

Lite jobb imorgon iallafall.
Sedan rullar det igång som vanligt igen.

Av Sirpa - 20 oktober 2019 08:35

Idag skulle du ha fyllt 82 år om du fått vara kvar i livet.

Du rycktes hastig bort ifrån oss i en ålder av 35 år endast.
Kvar var mamma, jag 12 år gammal, syrran 7 år och brorsan knappt 2 år.

Ibland undrar jag hur livet sett ut om du fått vandra vid vår sida??



Fotot är taget på mig och pappa alldeles innan vi skulle flytta till Sverige från Finland.

Idag ska vi fira pappas födelsedag hos min äldsta dotter.
Äta god mat, tårta pch tända ljus.

Mina barns morfar som de aldrig fick träffa.
Men han är ständigt med oss alla i tanken och i hjärtat

Av Sirpa - 20 oktober 2019 05:06

Skrev på ett långt inlägg i nästan en timme.
Valde ut foton med omsorg.
När jag sedan skulle lägga ut den så försvann den ut i intet.
Förstår inte vad som händer när detta blir.
Försökte spara i Utkast men där finns den inte.

Känns inte bra alls!

Av Sirpa - 18 oktober 2019 19:30

Ska bli så härligt att orka jobba igen.
Kör tidig tur till Grisslehamn och Ms Eckerö.
Åker med båten denna gång då jag inte fixar träna riktigt än.

Av Sirpa - 18 oktober 2019 19:15

Min mathållning har varit fullständigt hopplös under tiden förkylningen härjat i kroppen.
Antingen gar jag inte ätit alls eller så har det blivit onyttigheter.
Kändes som att det kvittade då orken inte fanns till nåt.

Nu börjar jag vara i hyfsad balans igen och det innebär atg min strikta mathållning återupptas.
Känner inre att det skall vara några som helst problem.
Tror inte att kroppen vant sig vid kolhydrater i större mängd än den fått senaste två månaderna.

Har den gjort det så kan det bli några tuffa dygn för att komma i ordning igen.
Det gör jag med glädje då den känsla jag bär nu med viktminskningen är det jag strävat efter så länge.
Att ha kläder som tidigare satt jätteilla eller inte gick att bära alls.

Välmåendet ska jag ha tillbaka, helt och hållet.

Gjorde klart den andra sidan av balkongen också med tunn gardin och omändring inför vintern.
Hann precis innan det blev mörkt.
Nu kan kylan komma.
Jag är redo

Av Sirpa - 18 oktober 2019 15:17

Vaknade imorse vid 6.30 tiden och hade sovit natten feberfri och trygg.
Jätteskönt!!
Har hostat litegrann som väckte mig stundtals men det är inget mot den trasiga sömn som varit den senaste veckan.

Hälsan börjar räta till sig och jag känner mig glad och hoppfull igen.
Sista dagen jag är hemma nu innan det är dags att jobba på för fullt igen

Kaffe i sängen som är en vana jag trivs med.
Nova fick sin frukost.
Funderade på hur jag skulle lägga upp dagen så jag inte skulle rusa igång med allt som behöver göras, utan greja med något bara lugnt och stilla för att sedan vila.

Har länge viljat göra nåt åt mitt trista mörka sovrum. Det behöver målas om där till en ljus färg men inte nu. Det ligger i framtiden.
Försöker få hyfsat där ändå sålänge.

Nu blev det en ändring därinne som inte krävde så mycket styrka utan mest planering.
Nöjd med resultatet.
Använde mig av speglar, lampor och växter.

Vill också ha ordentligt utrymme för löpbandet som kommer vara en del av min träning i vinter när vädret är dåligt.

Nu vart det mera space.

Vid lunchtid kom min son över och jag hade fixat mat åt oss.
Satt och pratade om kommande tider.
Livet tar ju sina vändningar och då gäller det att hänga på och anpassa sig

Fortsatte sedan att greja på balkongen.
Höstfix som jag började med innan jag blev sjuk.
Nu blev det klart när jag fått plocka en stund.
Vill få lite skydd mot vintern.
En hel del växter ska ju övervintra därute så det är nödvändigt med avskärmning mot snö och blåst.

Kände mig nöjd efter att detta också blev klart. Mycket har stått still under veckan jag varit golvad av förkylningen.

Ännu är det sommarblommor kvar därute men dessa bär jag ner i källaren när kylan kommer.
Idag var det +10 ute så det kändes bara skönt.

Träden utanför är så vackra med sina höstfärger.

Gick till Kvarterbutiken och hämtade paket från Apotea. Behövde fylla på förrådet igen då det gick åt en hel del smärtstillande och febernedsättande.
Har idag inte behövt ta någonting och det är skönt.
Huvudvärken är borta.
Lederna ömmar ännu men det är inget mot tidigare.

Har nu placerat mig i soffan för att bara softa resten utav dagen.
Blir tidigt isäng då jag behöver upp vid 4 tiden imorgon.

Eckerödubblering från Västerås bara.
Kommer att åka med båten denna gång.
Träningen får vänta några dagar till.
Vill känna att orken är helt tillbaka först.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards