Direktlänk till inlägg 12 december 2019

Julmiddag med Show

Av Sirpa - 12 december 2019 07:59

Aros Congress Center.
Dit var vi på Björks Buss bjudna iår för att njuta av julmat och show.

Jag fick hem yngsta dottern för att hjälpa mig fixa mitt långa hår.
Nu vintertid är det bara statiskt och trist.
Hon fixade lockar i det och jag ville ha lite lugg denna gång.
Kände mig inte direkt motiverad för att klä upp mig.
Magen svälld och ömmande.
Ganska trött och mest sugen på att vara hemma.
Valde kläder länge för det kändes som allt satt illa.
Valde till sist min röda med prickar då den är lite för stor.

På med högklackat.

Resultatet blev hyfsat tycker jag på denna 60 åriga gamla harpa :)

Dottern och barnbarnet skjutsade mig och vi hämtade också min goda vän och kollega som bor en bit bort.
Så slapp han ta bussen.

Möttes upp av kollegor utanför Aros Congress Center. Gick in och hängde av oss.
Kollegor kom vartefter och vi gick sedan och satte oss till bords.

Fint och juligt därinne.
Tog lite foton som vanligt.

Julbuffe, så det var bara att köa till maten.
Många andra företag hade sitt julbord där så det var en hel del människor.

Julbordet var väldigt enkelt.
Bra tyckte jag då det blev lätt att välja.
Maten smakade bra.
Vännen bredvid mig fixade bubbelvatten åt mig.
Jag dricker ju inte alkohol alls i någon form.

Vi åt och mådde gott.
Pratade och trivdes. Så länge det gick att prata :)
Shown körde igång med fruktansvärt hög volym.
Jag hade givetvis glömt ta med hörselproppar.
Resultatet lider jag av idag.
Lätt huvudvärk och tinnitustjut i öronen.

Jag stannade kvar i två timmar totalt
Sedan valde jag att lämna för att ha någon chans till en bra dag idag.
Dessutom är jag inte så förtjust i när det blir alkoholpåverkade människor omkring.
Vissa i andra sällskap röjde på rätt bra när de fick innanför västen.

Vårt gäng var inget problem alls.
Många skulle ju jobba dagen efter och några valde att lämna tillställningen vid samma tidpunkt som jag.

Dottern hämtade mig och det var skönt komma hem igen, till lugn och ro.
Jag är ju inte mycket för att gå ut sådär så för mig var det lagom tid med två timmar iväg.

Jättefint ordnat och bra musik.
Tyvärr alldeles för hög ljudnivå för mitt huvud.

Nästa år väljer jag nog att jobba.
Det skulle jag gjort nu iår men blev övertalad av kollegor att vara med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards