Direktlänk till inlägg 12 december 2019

Sånt tjutande

Av Sirpa - 12 december 2019 10:47

Har ett rejält tjutande i öronen idag, efter den höga volymen på Julshowen jag och kollegorna var på igår.
Glömde ju hörselproppar.

Jag vet att det brukar hjälpa med att motionera så istället för att somna om när dotter och barnbarn åkt så bytte jag om till träningskläder och gav mig ut i det gråa vädret.
Kunde ändå inte sova med tjutandet i huvudet/öronen.

All snö är ju borta igen och som tur även nästan all is på gångbanorna.
Igår var det helt uteslutet att träna ute, då valde jag ju löpbandet.
Idag gick det bra.
Drogs ner till vattnen som alltid.
Där ven det kallt och rått så mina steg bar mig åter in mot centrum.

Undvek att gå alltför nära stora torget där musikhjälpen har sitt uppställt.
Hörde på långt håll den höga musiken som skrålade ut över delar av centrum.
Jag är ju lite kärringen mot strömmen så jag dras inte dit ett dugg.

Det är ett jättebra syfte och jag ger ett bidrag ändå fast jag inte deltar i själva jippot.

Såg att klockan gick fort och jag var tvungen att dra mig hemåt för att hinna det jag behövde innan arbetsdag.

Kommer att jobba till sena natten, säkert en bra bit över midnatt.
Därför var jag angelägen att minska ner på oljudet i öronen.

Blev iallafall 5.5 km i benen.
Det är bättre än inget.
Kanske kommer jag att traska mera idag då det kommer bli många timmars väntan i Stockholm på gästerna idag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards