Direktlänk till inlägg 8 juli 2022

Sjukskriven nu

Av Sirpa - 8 juli 2022 09:51

Jobbade mina två kollokörningsdagar med hjälp av smärtlindring och envishet.
Hade fruktansvärt ont stundtals men bet ihop och jobbade på

Vill ju inte att vem som helst kör dessa körningar då jag är väldigt mån om vår härliga kund som behöver oss trogna chaffisar hela sommaren

Kollegan går in två dagar på sin semester och kör också för att det inte ska behöva komma in någon fler förare.
Dessa körningar är noga uppstruktuerade och tuffa som sjutton.

Vi hade bytt så jag körde lilla enkelbussen istället för min dubbeldäckare med släp efter.
Klarade endast körning. Inga lyft eller luckor.

Natten sov vi på Victoria Tower i Kista som vanligt. Jag stupade isäng efter lite mat och dusch och sov som en medvetslös i 7 timmar.
Vaknade bara när det gjorde ont när jag vände på mig i sängen.

Igår efter lämningen av barnen i Värmland så åkte vi tomma till depån
Jag kunde bara lämna bussen utan städning eller nåt.
Det viktigaste var att körningarna blev genomförda och det fixade jag trots grym smärta på höger sida.

Frakturen sitter under höger bröst högt upp på revbenen.

Nu är jag sjukskriven tills det blir bättre.
Vila måste till, finns inget annat val.

Tur i oturen är att det är lugnare på beställningar just nu så jobbet kan ändå lösa allt fast jag är borta ett tag.

Fotona är kollegans buss på kollogården. Den buss jag brukar köra.

Foto två är utsikten från våning 21 på hotellet.
Man kan se våra bussar vid den röda byggnadens vägg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards