Alla inlägg under juli 2022

Av Sirpa - 10 juli 2022 10:46

Vaknade tidigt denna Söndagsmorgon och efter att jag givit alla pälsklingar och fjäderdamer frukost så tog jag mig en promenad till Vallby Kyrka.

Hade ganska ont inatt när jag försökte hitta en sovställning som kändes bekväm.

Minskade ner på intaget av smärtlindring under Lördagen och det kändes ok.
Kanske var det därför natten blev lite jobbig istället med värk.
Tog ändå tabletter till natten.

Riktigt skönt med promenaden så det kommer jag att ta som vana varje morgon att ge mig ut så långt jag bara mäktar med.
Att gå gör inte ont mer än om jag går snabbare och blir lite andfådd. Då smärtar det i revbenen.

Ponnysarna vilade vid den tiden.
Tog fotot när jag gick iväg.
När jag återvände låg alla 4 utsträckta och sov.
Lugna och trygga

Av Sirpa - 9 juli 2022 16:56

Ville köpa lite jordgubbar att njuta av.
Det blev en hel låda då priset var så bra.

Jättefina gubbar.
Rensade bort 6 stycken bär som började bli dåliga i hela lådan.
Superkvalitet!!

Av Sirpa - 8 juli 2022 17:39

Idag har jag inte gjort många knop.
Gick igenom böckerna jag hade beställt från Bokia som hade kommit medans jag var på jobb.

Läser just nu en jättebra polisdeckare av samma författare som de 5 beställda böckerna.
Sofie Sarenbrant.

Gick ju upp imorse och kände mig helmossig. På med kaffe och mat åt katterna. Det var bara Nova hemma. Wille kom farande senare.
Gav hönsen deras morgonhavre, likaså kaninerna.
Plockade grönt till kaninerna.
Inte den skönaste sysslan med smärtan i revbenen men ninerna behövde sin färska frukost självklart.

Satte mig sedan på min mormorsveranda och njöt av friden och kaffet.
Hade redan tagit tabletter så magen behövde mera innehåll än bara medicinen. Åt sportknäcke till kaffet.

Tjejerna vaknade till. Dem hade sovit i husvagnen för att få nån camping den här sommaren.
Väntar bara på att få hit reparatör som kan fixa till vattnet i deras vagn. Så tjejerna kan använda toan och kranarna i vagnen.
Vi har väntat nu ett par månader.
Verkstan har så mycket att göra och nu semesterstängt så det blir väl i vinter.

Plockade med mina blommor och lade mig att vila efter frukost.
Tjejerna åkte till stallet.

Låg och läste och somnade. Sov djupt i nästan 3 timmar, var så slut efter all smärta och kamp för att orka jobba.

Kände mig hungrig och det gjorde ont rejält. In med mera smärtlindring och gjorde sedan pastasallad till lunch.
Min med oliver och ost.
Tjejernas helt vegansk.
Så det blev två skålar sallad

Satt sedan på verandan och åt medans ponnyhästarna betade i hagen.
Nova kom hem och hälsade. Sedan drog hon på råttjakt igen.

Skulle behövt hänga tvätt men det göra så ont att sträcka upp armen till tvättlinan.
Måste se till att vila nu för att läka snabbt. Kan inte vara hemma länge med detta tok.

Tjejerna kom hem helnöjda till färdig mat. Jag tog en varmdusch och har nu redan tagit på mig nattlinne, morgonrock och storsockor.
Så skönt att slippa tryck mot revbenen.

Hoppas på att få sova ordentligt inatt
Det är bästa återhämtningen. Sömn och vila.




Så himla gott med stort finglas till bubbelvatten med färsk citron i.

Av Sirpa - 8 juli 2022 09:51

Jobbade mina två kollokörningsdagar med hjälp av smärtlindring och envishet.
Hade fruktansvärt ont stundtals men bet ihop och jobbade på

Vill ju inte att vem som helst kör dessa körningar då jag är väldigt mån om vår härliga kund som behöver oss trogna chaffisar hela sommaren

Kollegan går in två dagar på sin semester och kör också för att det inte ska behöva komma in någon fler förare.
Dessa körningar är noga uppstruktuerade och tuffa som sjutton.

Vi hade bytt så jag körde lilla enkelbussen istället för min dubbeldäckare med släp efter.
Klarade endast körning. Inga lyft eller luckor.

Natten sov vi på Victoria Tower i Kista som vanligt. Jag stupade isäng efter lite mat och dusch och sov som en medvetslös i 7 timmar.
Vaknade bara när det gjorde ont när jag vände på mig i sängen.

Igår efter lämningen av barnen i Värmland så åkte vi tomma till depån
Jag kunde bara lämna bussen utan städning eller nåt.
Det viktigaste var att körningarna blev genomförda och det fixade jag trots grym smärta på höger sida.

Frakturen sitter under höger bröst högt upp på revbenen.

Nu är jag sjukskriven tills det blir bättre.
Vila måste till, finns inget annat val.

Tur i oturen är att det är lugnare på beställningar just nu så jobbet kan ändå lösa allt fast jag är borta ett tag.

Fotona är kollegans buss på kollogården. Den buss jag brukar köra.

Foto två är utsikten från våning 21 på hotellet.
Man kan se våra bussar vid den röda byggnadens vägg

Av Sirpa - 6 juli 2022 06:21

Äldsta dottern fixade lite bättre smärtlindring till mig igår när inte Alvedon+Ibumetin inte räckte.

Försökte komma i kontakt med min Vårdcentral för att få något starkare utskrivet men det var hopplöst att komma fram.

Gårdagen gick mest i vilans tecken.
Gjorde det jag klarade av utan att tårarna rann av smärta.
Helt hopplöst att lyfta höger arm. Hosta är hemskt!! Kvider i smärta då.
Sov mycket och låg sedan och läste mina böcker.

Nu ska jag jobba i två dagar.
Har fått byta till en enkelbuss istället för att köra och hantera dubbeldäckare med släp.
Det var enda lösningen för att jag ska kunna genomföra dessa två dagar.

Efter det blir jag hemma några dagar och vilar vidare.
Kan ju inte öppna bagageluckor eller lyfta nåt.
Än mindre städa bussen

Viktiga är att vi ordniarie förare kör dessa turer. Sen får någon annan göra resten.
Jag gör det jag mäktar med.

Måste ge revbenen en chans att läka så snabbt som möjligt


Av Sirpa - 5 juli 2022 08:49

Eller kanske rent av två revben, jag vet inte.
Ont som satan gör det iallafall.

Så går det när man inte är uppmärksam.
Riktigt klantigt men går inte att göra ogjort.

Kämpar på så gott det går.
Finns ju inget att göra annat än att låta det självläka.

Har svårt med många saker just nu
Allt jag gör med högerarmen gör ont.
Djupa andetag gör ont
Bh:n trycker så det gör ont då det är höger sida precis under bröstet som jag gjort mig illa.

Tar hela tiden full dos värkisar så jag kan leva hyfsat normalt.

Får se hur jag gör med jobbet.
Ska ju köra kollo i dagarna två med dubbeldäckare och släp.
Föreslog byte till enkelbuss bara så jag får så lite ansträngning som möjligt när det gör så bannat ont.

Går ju inte att vara sjukskriven då det är semestertid och redan brist på beställningsförare.

Jag kämpar på !

Av Sirpa - 3 juli 2022 09:03

Somrarna kan vara väldigt intensiva för oss beställningsförare och det stämmer den här sommaren.

Jag klagar inte utan bara konstaterar att Nu är det mycket !

För min del blir bloggandet lidande då varken tid eller ork räcker till
När jag väl landar i sängen på kvällen/natten så är det sömn som är prio ett.

Nu är jag ledig två dygn efter väldigt intensiv period bland annat i Stockholm där jag kört Atleterna till och från Stockholm Stadion och deras hotell Scandic Continental.

Två fullmatade dagar plus en dag till med VIP körningar med sponsorer och andra som befann sig på Bauhausgalan i Stockholm.

Väldigt roliga körningar där jag fått möjligheten att komma nära mina gäster som tävlat.
Autografjägare utanför hotellet och en hel del människor runt ikring.

För att inte tala om den galna trafik som råder i vår huvudstad.
En myrstack rent ut sagt.
Sådant tar enormt på orken att vara fullt focuserad i över 12 timmar och kanske mera vissa dagar.

Så när jag kom hem i Fredags kväll så fullkomligt kraschade jag isäng och sov som en stock.

Min kollega och jag bodde på Scandic Ariadne i Värtahamnen där det fanns gott om plats att parkera våra bussar

Körde en massa igår Lördag också med hämtning Långholmsbryggan, Tidö Lindö Marina, Kvicksund och vidare till ett ställe utanför Julita.
5 timmars väntan medans gästerna roade sig och sedan åter samma sträckning.

Var hemma 01.00 inatt och vaknade 8 nu på morgonen.

Detta blev en kort sammanfattning av mina senaste dagar

Straxt iväg och handla så vi har mat härhemma.

Lägger ut några blandade foton från dagarna som gått

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards