Direktlänk till inlägg 27 november 2022

Morgonpromenad

Av Sirpa - 27 november 2022 09:59

Denna Första Advent vaknade jag i vanlig ordning tidigt.

Har sovit ganska bra i det lilla rummet jag bor i under tiden mina gäster roar sig här i Stockholm.

Hämtade dem från Örebro igår Fredag och vi anlände hit vid 11 tiden.
Gästerna gick ut på stan och jag väntade i bussen på att få mitt rum.
Handlade lite på Lidl alldeles i närheten.
Betalade parkeringen med app. Stockholm Stad

Fick mitt rum lite tidigare, vid 14 tiden.
Var tacksam för det då jag frös.

Elite Palace Hotel på St Eriksgatan i Stockholm. På 9:e våningen med utsikt över en innergård med glastak och byggarbetsplats.
Ett litet sött pytterum vid varuhissarna.
(Säkert anpassat just för chaffisar som inte får kosta mycket)
Det var ett himla skrammel och oväsen ända till kvällen innan det blev lugnare.

Körde sedan gästerna till Chinateatern. Tog mig tillbaka till hotellet och hade sådan tur att bussparkeringen ännu var tom.

Kände mig trött fast jag inte kört så mycket så en kväll på rummet vid tv:n var välkommen.
Åt lite och fikade.

Somnade vid 22 tiden och gick upp vid 5. Kaffe i magen, på med kläder för promenad.
Gick ut vid 6 tiden och traskade bortåt med NK som mål.
Tänkte jag skulle se julskyltningen.

Det blev inte så.
Kände mig inte helt trygg på gatorna vid den tiden så det blev bara att gå och gå längs trygga gator.
Fick ihop 6 km iallafall och det är jag nöjd med
Grått, kyligt och rått ute.

Skönt att ta en varm dusch innan jag intog lite kaffe och macka på rummet.
Lockades inte av hotellfrukosten.
Kände för att bara softa på rummet tills det var dags att checka ut.

Det är dags om en timme.
Sedan har jag tre timmars väntan i en kall buss innan gästerna ska hemåt.
Ska kolla om jag får vara inne på hotellet och kanske läsa min bok.
Om inte så får jag ge mig ut och gå igen.
Får ju inte ha bussen igång.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards