Direktlänk till inlägg 15 juni 2023

Första gänget på plats

Av Sirpa - 15 juni 2023 08:26

I Onsdags var det dags att köra första Kollogänget till Värmland från Stockholm för den här sommaren

Jag hade redan under Tisdagen varit till Djuprämmen i Värmland och hämtat de kolloledare som skulle åter hem till Stockholm.
Släppte av några i Örebro också.

Sedan övernattning på Scandic Wictoria Tower i Kista som vanligt.
Kom dit sent och var jättetrött och svettig. Fick ett rum på tredje våningen med utsikt över ett grusat tak.
Gjorde inget, jag skulle ju bara sova.

Sov ganska gott fast jag har tusen saker i hjärnan som jag har att ordna med veckorna framöver.

Körde igång Onsdagen direkt efter frukost med att åka till hamnen och tömma toan på bussen efter föregående dags gäng.
Putsade fönster, städa i bussen, tvätta av vindrutan så gott det gick utan långborste.

Var framkörd vid KTH vid Östra Staionen straxt efter 9. Fruktansvärt varmt ute redan då.
Kollegan kom från Hallstahammarsdepån med dubbeldäckaren och släp.
Vi bytte bussar. Jag skulle ju ha mitt långa ekipage.

Städade toan på den bussen. Kollegan hade redan fått lov att tömma toan och städa ur invändigt innan han lämnade depån på morron.
Jag gjorde resten klart och fint.

Vägrar leverera annat en fräsch och fin buss till mina gäster. Börjar bli rejält trött på att ständigt måste städa efter kollegor..så ska det inte få till!!!

Vi var färdiglastade och kunde rulla 11.00 Efter drygt 4 timmar var vi framme vid Djuprämmen.
Medans bussen tömdes så gick jag ner och badade.
Det är ju så galet varmt nu.
+27 visade utetempen på och i vattnet är det säkert +20.
Kollegan gick in och åt istället. Jag var inte hungrig i värmen.

Badade dagen innan också när jag hämtade ledarna.
Det är så vackert där på udden där kollogården ligger.

Efter 45 minuter i färdskrivaren, full fart hemåt. Bråttom då bussen skulle ut på annat direkt när jag fått den ren och fin.
Kollegan och jag hjälptes åt så vi hann få allt färdigt innan föraren kom och skulle köra tågersättning Stockholm Malmö.

Jag blev hämtad av min dotter och barnbarn då dem hade min bil.
Genomsvettig och trött for vi hemåt efter en lång, varm och intensiv dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards