Direktlänk till inlägg 7 november 2023

Yrkeskompetensbehörigheten klar

Av Sirpa - 7 november 2023 05:31

Torsdag och Fredag gick helt i Fortbildningens tecken.

Torsdag var väldigt intressant då den handlade om Ergonomi och Hälsa.
Delkurs 4.

Vi gick igenom massor med saker som är helt självklara för mig men som jag inte alltid hittills har hållit mig till då tillvaron varit så stessad och pressad.

Stess och dålig kosthållning är en väldigt förgörande kombination.
Den leder till fetma, trötthet och återkommande hälsoproblem, såsom nedsatt immunförsvar och högt blodtryck.

Känner så väl igen mig i allt som vi tog upp under dagen.

Att inte ge hjärnan och kroppen chansen till återhämtning och reparation gör oss människor sjuka.

Jag har ju lagt om mina vanor sen i somras. Kosten, vila, återhämtning och val av körningar där jag inte behöver sitta med ihållande stress och hjärtklappning.
Bara detta är ett stort steg in i sundare livsföring.
Att kunna säga Nej.

Mycket värdefull utbildningsdag.
Gjorde kväller tidigt och bara softade i husbilen.
Åt lunchens sallad till middag också med en burk tonfisk tillagt.
Somnade tidigt.

Fredagen kom och Delkurs 5 som handlade om Trafiksäkerhet.
Även denna dag väldigt intressant och lärorik.
Den borde alla ute på vägarna gå för att lära sig trafikvett och omtanke om sina medtrafikanter.
Jagtänket har tagit över mer och mer ute på våra vägar och det är i många lägen förödande.
Olyckor, stress, ilska och irritation som inte ska behöva finnas om vi använder insidan av våra huvuden.

På lunchen åkte jag och tankade husbilen. Hade packat och fixat allt klart på morgon redan så när kursen var över tackade jag för mig och åkte till Örebro. Parkerade husbilen och tog ut en buss från LetsGo Bybus depå och åkte till Scandic Järva Krog.

Min YKb är nu klar och kursledaren skulle skicka in allt så jag får mina vidare 5 år att jobba på

Somnade nöjd och trött i hotellrummet med bussen tryggt parkerad utanför i väntan på helgens jobb.

Tack Västanhede Avesta för elen jag fick använda till husbilen.
Samt kursen som betalas av både Västanhede och LetsGo.



Gillar verkligen bilden med hönan som tittar fram och ser så nyfiken ut.

Bussen skulle vara super att ha som husbuss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards