Alla inlägg den 2 februari 2024

Av Sirpa - Fredag 2 feb 05:55

Min lilla helarkatt.

Han är fenomenal på att känna av sina människor härhemma.
Så fort någon är ledsen, har ont eller mår dåligt på något vis så finns han hos en och tankar över energi och värme.

Han har sovit mycket hos mig sen jag halkade och gjorde mig illa lite överallt på kroppen.

Jobbade igår och på natten har jag varit väldigt öm i ryggen och vänsterknät.
Lite svårt att sova när jag inte hittat någon bra sovställning pga smärtorna.

Ryggen går över, det är bara smällen som blev när jag trillade baklänges.
Säkert muskler och mjukdelar som fått sig en rejäl snyting.

Wille har funnits hos mig hela natten

När jag gick upp och fixade kaffe och en varm brasa i köksspisen samt gav katterna frukost så passade han på att gå ut en sväng efter han ätit.
Han var tillbaka efter 30 minuter och genast skulle han lägga sig på mig för att värma och hela.

Han satt i sängen och väntade på att jag skulle krypa ner under täcket och dricka mitt morgonkaffe.
Han känner sin mormor

Av Sirpa - Fredag 2 feb 05:31

Körde ju tidig Eckerötur igår från Köping med alla stopp längs färd till Grisslehamn.

Jag har ju sedan tidiga härliga stammisar som åkte med mig ofta på den tiden då jag körde på Björks buss.

Igår kom en av mina härliga tjejer stickande med ny variant av choklad som hon tyckte att jag ska prova.

Hela gänget jag hade i bussen var fantastiska.
Mycket prat och skratt. Bus och skämt.

Många kramar, handskakningar och klappar på axeln som tack för en härlig resa.

Det är så underbart när jag får gästerna att trivas.
Deras Eckeröresa börjar ju redan när jag rullar fram bussen och sitter där vid ratten leende och vinkar.

För mig är det så grymt viktigt att Alla känner sig välkomna. Alla får den hjälp som behövs och Alla blir sedda.

Sedan ger jag noggrann information längs färd så gästerna kan slappna av och bara trivas

Dessa härliga chokladkakor ska jag spara till Påsk

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards