Alla inlägg den 7 februari 2024

Av Sirpa - Onsdag 7 feb 03:51

Igår när jag låg och slappade på min spikmatta ringde mobilen.
Ett okänt mobilnummer men ändå bekant på nåt vis.

Tänkte att jag svarar fast jag inte brukar svara på okända nummer då det är så mycket skumma uppringningar nuförtiden.

En försiktig röst presenterade sig och frågade om det var Sirpa.
Jag hörde först inte utan hon som rimgde fick upprepa frågan.

Då hörde jag vart samtalet kom ifrån.

Det kom från ännu ett bussföretag som gärna ville träffa mig och prata.

Vi pratades vid en stund och jag sade som det var att jag är en jobbande pensionär som kör för tre olika bolag och just nu bara ett då de andra två inte har så mycket som passar mig.
Att jag kör sånt jag tycker är roligt nu på ålderns höst i branchen.

Bara beställningskörningar.
Inga skolor och sånt.

Hon ville gärna att vi ses och pratar så på Torsdag åker jag dit så får vi se vad vi kommer fram till.

Spännande!
Jag har inget emot att ha flera att välja på. Funderar faktiskt på att avsluta ett av dem jag har nu för det är så lite som kommer därifrån.
Inga körningar som jag vill ha.

Jag nämner inga namn i stunden utan vi får se vad vi kommer fram till på Torsdag.

Kontaktade sedan en kompis/kollega som kört för det här företaget i många år och han är jättenöjd.
Han blev glad att personalansvarig kontaktat mig.Det är han som givit mitt nummer så företaget kan kontakta mig.

Vi får se vad det blir

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards