Direktlänk till inlägg 26 oktober 2015
Nåt av det otäckaste jag visste som bilförare tidigare, var att behöva köra i Stockholmstrafiken.
Det var stressande och läskigt och jag undvek det in i det sista.
Var jag tvungen så dröp min kropp av svett av bara tanken att komma till Stockholm och trafiken tjocknade på.
Likaså Arlanda avskydde jag att behöva köra till och från.
Nu har jag kört buss till och från Arlanda sedan i Juni iår och det känns toppen.
Det är ju ingen match....bara att vara uppmärksam och läsa trafiken och det stundtals kaos som råder där.
Gilla läget och lev i det.
Idag älskar jag Arlanda:)
Känner mig hemma där.
Idag är det nästa steg i den processen.Övervinna nästa demon.
Cityterminalen i Stockholm!
Har kört därifrån med en kollega som satt bredvid som ledsagare.
Idag blir det skarpt läge.
Skall köra en buss som jag tar över från en Karlstadkollega i Västerås.
Lasta gäster.Han har redan med sig många då han kommer från Oslo med bussen.
Jag kör först till Arlanda och därifrån vidare in till Stockholm och Cityterminalen.
Känner en osäkerhet vi Karolinska om färdvägen.
Körde den igår med personbil då jag var till Stockholm i annat ärende.
Lyckades inte hitta rätt utan fick åka om igen.
Inte lätt med den trafik som rådde en Söndagseftermiddag i Stockholm.
Fick stöd och råd av kollegor som är van vid Stockholm.
Min vän och kollega gav mig extra tips om färdvägen, på det sätt som han vet fungerar för min hjärna.
Han känner mig och vet hur jag tänker.Fick en liten extra beskrivning på messenger att spara och ta fram vid behov.
Pjuh!!
Jag är jättenervös!
Det brukar jag inte vara så detta är en stor grej för mig att övervinna.
En rädsla som bott i mig under alla år som förare.
Nu ska den bort!!!
Kommer att skriva ikväll om hur det gick och hur jag känner mig då.
Var med mig nu och ge mig den styrka jag behöver!!
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 | 4 | ||||||
5 | 6 |
7 |
8 |
9 | 10 | 11 | |||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |||
19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 |
25 | |||
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||||
|