Direktlänk till inlägg 31 oktober 2015

Fredagsledig

Av Sirpa - 31 oktober 2015 08:34

Kändes grymt skönt att få vara ledig efter de turbolenta dagar som gått med den nya turlistan och alla jätteförändringar som medföljt.

Åkte ju direkt efter Torsdagens stök och bök, till min äldsta dotters gård.
Vi skulle ha lite mor och dotterhäng under Fredagen.
Älskar umgänget med mina båda döttrar, vi har så mycket att prata om ständigt.

Torsdagen blev inte så uppkäftig för min del där.Var jättetrött, lade mig före de andra.

Gick upp tidigt på Fredagsmorgonen istället och gav mig ut, efter en kopp kaffe.
Tog med röda ljus och joggade lugnt bort till Vallby Kyrka.
Kände att jag behövde stillheten där ett tag.Strosade runt bland gravarna och bara lät hjärnan vila.
Tände ljusen.De brann så vackert bland de höstfärgade löven och växterna i minneslunden.

Kände hur jag landade i mig själv så sakta och hjärnan släppte taget om den stress som rådde.

Så skönt att vara i den kyliga, friska luften.Joggade tillbaka till huset och en väntande frukost.
Trivs så att vara med mitt minsta barnbarn:)
Han pratar så mycket och är så medveten hela tiden, trots sina två år.

Senare gav vi oss ut och plockade äpplen.Det är så nånga äppelträd där på gården och jag kände att den mängd frukt som fallit ner i det mjuka gräset, inte fick förfaras.
Vi hjälptes åt att sortera och plocka.
Kastade det som var förstört redan ut i hagen bredvid.

Förra året gick där jättegulliga stutar sim vi matade med äpplen, men inte så iår.

Älskar denna gård som jag bodde på förra året efter att jag lämnat Örebro och flyttade i all hast tillbaka till hemtrakten.
Köpte min bil och husvagn och bodde i den hela säsongen.
Det var en skön tillvaro.
Fick vara delaktig i barnbarnets spädbarnstid.
Genom detta fick vi den fina närhet som finns idag.

Vi åt lunch och pratade massor.Yngsta dottern ringde från sitt arbete på rasten och saknade oss.
Hon hade ju arbetsdag och kunde inte deltaga under Fredagen.

Mot eftermiddagen skulle dottern till sitt arbete.Hon hade arbetshelg framför sig.
Svärsonen kom hem från sitt arbete och jag for hem till Surahammar.

Ringde och pratade med min vän och kollega för att höra hur han mådde.
På jobbet var det snurrigt värre med allt som inte fungerade, inte stämde och som det saknades information om.

Hoppas det lugnar sig för oss snart för detta tär på vår ork.
Att inte kunna slappna av och vila i någonting, annat än korta stunder.
Det skapar en oro och frustration som äter kraft.

Väl hemma i Surahammar så lastade jag in de saker jag fått med mig, äpplena och mitt pick o pack.
Packade upp uniform och allt fick komma till sina platser.

Såg på Facebook att det var Pubafton på mitt förra arbete och jag blev inbjuden att komma.
Klädde mig snyggt i klänning och nylonstrumpor, mina snygga högklackade.
Sminkade mig snabbt och for iväg.

Härligt att träffa och krama gamla kollegor.
De flesta jätteglada att se mig och andra småspydiga för att jag lämnat skeppet.
Stannade ett par timmar och for sedan iväg på egna äventyr.
Köpte mig lite mat då magen knorrade hungrigt.

Kom hem trött och nöjd med dagen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards