Direktlänk till inlägg 21 oktober 2020

Covidtestet gjort

Av Sirpa - 21 oktober 2020 14:07

Idag åkte dottern och jag till Mälarsjukhuset i Eskilstuna för att ta ett Covid19 test.

Väldigt bra uppmärkt med pilar och instruktioner för vad som hända skulle.
Mycket bra!

Väl framme vid teststationen kom det fram en trevlig herre med munskydd på sig, till bilen där vi satt.

Han hade påsar med som vi fick lägga körkorten i och från honom fick vi ett blad med noga instuktioner hur vi skulle göra testet. Vi fick en stund att läsa igenom allt.

Straxt kom han tillbaka med ett set som innehöll provrör, ampull med koksaltlösning, påse med tre långa bomullstops, en pytteliten plastbägare och sedan lämnade han oss för att låta oss göra testet i lugn och ro.

Framför oss var det två bilar till.



Först av allt fick vi hälla över koksaltlösningen i provröret efter att ha skruvat av locket och ställt det skyddat.

Första topset skulle vi ta prov i halsen med.
Gojsa runt i 20 sekunder för att sedan röra runt i provröret där koksaltlösningen hällts i, med topset.

Nästa var att peta in i näsan så långt det bara gick och rota runt samma tid.
Likaså där ner i provröret och röra runt.

Sist ett salivtest.
Spotta i den lilla miniplastbägaren och röra runt topset, ner i provröret med det och när de tre proven var klara, skruva igen röret.

Då stod mannen redan och väntade på provrören som vi fick stoppa ner i varsin påse.
Sen var det klart.
Allt skräp som blev kvar fick vi ta med oss för att inte smitta med detta avfall.
De låg i en påse som vi lagt allt vartefter.

Svar kommer vi få inom 48 timmar på 1177:s sida där vi beställde provtagningen

Hur smidigt som helst

Nu är det bara att vänta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards