Alla inlägg den 15 september 2023

Av Sirpa - 15 september 2023 18:12

Ja det är ju inte riktigt kväll ännu men jag har gjort kväller efter att ha varit ute och jobbat med veden som idag blev överflyttad helt från det stället där säljaren tippade av tre kubik.

Har inte orkat klyva allting men det får komma senare. Nu är allt samlat och det äv viktigast.
Gillar inte att ha grejer överallt spritt. Det ser så slarvigt ut.

Har också börjat plocka ihop utemöbler som inte längre kommer att användas den här säsongen.

Vi samlar det som funkar på balkongen.
Snyggt ihopvikt och på pall.
När allt är där så täcker vi det med en stor presenning som tål vinterns stormar och nederbörd.
Det är en himla släpande men den för oss bästa lösningen.

Drängstugans förrådsdel som vi får ha en del i har ju allt annat. Cyklar, gräsklippare, vinterdäck och en himla massa annat.
Den kommer att rasa samman de närmaste åren för taket är helt förstört pch balkarna ruttnar sakta men säkert när det är blött.

Så synd på en helmysig byggnad men vi får inte röra den enligt hyresvärden.
Snart finns där bara en hög med rasat virke och takpannor.

Visste jag att vi kommer kunna bo kvar här så skulle jag köpa en friggebod men jag vet ju inte hur framtiden ser ut.
Kanske har vi snart inte råd att bo här.
Uppvärmningskostnaden är ju så grym att vi fryser vinterhalvåret.

Att jag fryser idag är för att jag hållit på lite för mycket med allt slit i förhållande till hur lite energi jag stoppar i mig under fastedagarna.

Fick in Wille katt som lade sig varm och spinnande på mig för att värma sin mormor :) Sötnosen!!
Jag ligger på spikmattan vilket jag försöker göra varje kväll innan jag ska lägga mig och sova för natten.
Det är så avslappnande och rogivande.
Skön känsla i kroppen efteråt.


Wille är fenomenal på att känna av om man fryser eller känner sig orolig, rädd eller trött. Då ger han energi i överflöd.

Helarkatten Wille.

Imorgon har jag arbetsdag.
Ska till depå Hallstahammar för att ta ut Fotbollslandslagsbussen och köra ett gäng från Västerås till Arlanda.

En kort dag och det är på ett sätt bra men för mig kostsam då jag pendlar från Eskilstuna.

Söndagen är det längre arbetspass.


Av Sirpa - 15 september 2023 12:43

Det går bra måste jag säga.
Även fast jag stundtals känner mig lite orkeslös. Det går fort över den känslan.

Dricker koppvis med örtte som jag känner är bra för mig. Framförallt min mage för den har nu hållit sig lugn ända sen igår.
Har inte haft det minsta ont.

Ligger och vilar en kort stund innan jag ska hämta barnbarnet från skolan.
Körde henne dit imorse så hennes mor fick ta det lite lugnt, hon är ju rejält förkyld.
Efter det satte jag igång med veden igen.
Mycket klyvning idag då det mest är bara stora vedträn kvar.

Blir fina travar.
Jobbade på i ett vettigt tempo med pauser då jag gick in och tog mig örtte och pustade ut.

Höll på i några timmar med veden tills det började regna.
Täckte med presenning det som är kvar så den biten är torr och fin till nästa vecka när jag har tid att göra klart det sista.

Nu ska jag hämta tösabiten från skolan och vi ska iväg till Hööks för att handla lite till hennes mosters häst och jag ska in på Zoo för att köpa syrsor till min spindelfröken som är hungrig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards