Direktlänk till inlägg 10 februari 2024

Vackert i Kläppen

Av Sirpa - Lördag 10 feb 05:33

Hade igår en körning med ett företag från Västerås till Kläppen i Sälen.

Lång resa. När jag lastat ur vid gängets boende långt uppe bland stugorna i Kläppen så började Färdskrivaren blinka för rast.
Hade då kört 4.15 i tid.
Vi får ju bara köra 4.30 och måste sedan ha rast säger Kör och Vilotidslagen.

Jag krånglade mig backande ut från det trånga utrymmet vid stugorna och åkte ner för den branta backen.
Tog rasten nedanför liften på parkeringen.
Det kom kollegor från Katrineholms buss som skulle stanna där helgen. Dem hade med skolungdomar dit.

Så lyxigt hade inte jag det utan det vara bara att äta min medhavda gröt och sedan köra tillbaka de 4 timmarna till depån.
Har körning idag från Enköping till Västerås och Örebro som jag måste tillbaka till.

Sedan upp på natten till Söndag för att köra tom till Kläppen och hämta gänget jag körde igår.
Ska vara där 8 så jag hinner ha en 45 minuters innan återfärd och avsläpp Västerås. Innebär att jag måste gå upp 2 på natten och åka till depån.

Bussen jag körde krånglade och tände röd motorlampa. Stannade vid två tillfällen och stängde ner och bröt strömmen.
Ringde verkstan och rådgjorde.
Bussen gick hur bra som helst så jag fick köra den till hemdepån för att verkstan ville koppla upp den på datorn för att se felkoden.
Den hade krånglat på samma vis tidigare i veckan och inget fel hittades.

Nu kunde felet lokaliseras och efter jag städat, tvättat, tömt toan och gjort allt som ska göras så körde jag den in på verkstan och ställde till Måndag då verkstan jobbar igen.

Fortsatte städa den fin därinne.
Dammsög bagageutrymmena till och med.
Den var ju inte fräsch bussen när jag fick den på morgonen.

Nu lämnade jag den toppenfin och fulltankad.

När jag ändå var i städartaget så tog jag in dotterns bil och tvättade och städade ur den också som tack för att jag fått låna den. Min bil har yngsta dottern för hennes är ju på verkstan ännu.

Tog lite foton i Kläppen där det var soligt och vackert.
-21 grader kallt och helt underbart.

Resten av helgen får jag lov att ta en annan buss till de körningar jag har.
Jag vet att gänget i Kläppen kommer bli besvikna när jag kommer med en vanlig buss och hämtar imorgon.
Men det rår jag ju inte över när fotbollsbussen indikerar nåt fel med bränsletillförseln och är då inte att lita på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 5 maj 07:57

En helt otrolig dag måste jag säga, vad gällde vädret och hur mycket jag lyckades åstadkomma härhemma. Helt slut på kvällen men vad gjorde det när jag hade fått till så mycket inför sommaren och framförallt mitt födelsedagskalas om en vecka. Vä...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:21


Stallkatten Lussan är så underbart söt och go. Hon vet hur man kopplar av i solen minsann. ...

Av Sirpa - Lördag 4 maj 07:19


Det känns som att min ork inte riktigt räcker till för mer än varannan dag. Hade en väldigt aktiv dag i Torsdags då mycket blev gjort Sedan var Fredagen en så mycket tuffare dag både orkes och smärtmässigt. Körde barnbarnet till skolan och åk...

Av Sirpa - Fredag 3 maj 06:37

Det är verkligen en njutning att se den grönskande vackra våren anlända. Med rungande hastighet spirar allt och jag hoppas och ber att körsbär och äpple snart blommar så de yrvakna bina har någonting att samla in. Det var ju bin framme redan för ...

Av Sirpa - Tisdag 30 april 14:05

Om några timmar tar vi steget över i Maj månad. Tiden går med rasande fart och jag har som vanligt haft fullt upp med jobb. Körde mina 6 dagar Tågersättning mellan Kristinehamn och Oslo. Sedan ledig Fredag då jag åkte hem till Etuna med jobbets ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards