Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Första dagen snart klar

Av Sirpa - 27 november 2014 19:16

Första dagen i min fastekur är snart överstökad.
Den har varit lite tuff då jag tampats med huvudvärk under många timmar innan kroppen gav med sig, godtog att det bara är flytande som gäller.

Till frukost blev det 2 dl Katrinplommonjuice utblandat med 2 dl vatten.

En stor kopp Örtte.

Till lunchen 1 dl grönsaksjuice, utblandat med 1 dl vatten.
Ljummade på det i micro lite, blev godare.
1 dl vitamindryck också utblandat i vatten.

Kände mig knorrig i magen under förmiddagen.Frös lite och kände att mitt humör påverkades.
Höll mig stilla och tyst, var inte mitt glada jag.
Ville vara ifred helst.

Var och handlade efter jobbet och kände mig lite matt i benen.
Kom så hem och tog mig en kopp the.
Kändes bättre genast.
Kroppstemperaturen ökade så jag blev varm igen.
Stökade hemma, diska, dammsög, tvättstuga, betalade månadens räkningar.

Gjorde så 5 dl buljong till middag.
Det var riktigt gott :) Salt och smakfullt.

Summering av dagen.
Fick lov att ta Alvedon för huvudvärken och en kopp kaffe på dan.Sedan gav det med sig.
Har inte känt av någon hunger.
Magen värkte några timmar på förmiddagen och sedan har den känts lite öm och knepig.

Frusen av och till.
Hade inte orkat träna idag så det var bra att jag inte hade det planerat.
Ska bli gott att ta en sista kopp te inför natten.
Känner mig trött och lite darrig...

Spännande att känna hur morgondagen blir.
Har hällt upp det jag skall ha med mig till jobbet imorgon, står färdigt i kylen.
Börjar jobba 5 imorgon så det blir tidigt upp.

Känns bra och jag kör på.Det kommer att bli lättare för varje dag.
Saknar inte mat då magen känns bättre av detta.
Har kissat mängder idag då jag även druckit en hel del vatten.
Många fler toabesök mot vanligt.

Måste planera noga då jag jobbar så det finns toaletter när kissnödigheten sätter in :)
Inte lätt att fasta som bussförare...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards