Alla inlägg den 27 november 2014

Av Sirpa - 27 november 2014 19:16

Första dagen i min fastekur är snart överstökad.
Den har varit lite tuff då jag tampats med huvudvärk under många timmar innan kroppen gav med sig, godtog att det bara är flytande som gäller.

Till frukost blev det 2 dl Katrinplommonjuice utblandat med 2 dl vatten.

En stor kopp Örtte.

Till lunchen 1 dl grönsaksjuice, utblandat med 1 dl vatten.
Ljummade på det i micro lite, blev godare.
1 dl vitamindryck också utblandat i vatten.

Kände mig knorrig i magen under förmiddagen.Frös lite och kände att mitt humör påverkades.
Höll mig stilla och tyst, var inte mitt glada jag.
Ville vara ifred helst.

Var och handlade efter jobbet och kände mig lite matt i benen.
Kom så hem och tog mig en kopp the.
Kändes bättre genast.
Kroppstemperaturen ökade så jag blev varm igen.
Stökade hemma, diska, dammsög, tvättstuga, betalade månadens räkningar.

Gjorde så 5 dl buljong till middag.
Det var riktigt gott :) Salt och smakfullt.

Summering av dagen.
Fick lov att ta Alvedon för huvudvärken och en kopp kaffe på dan.Sedan gav det med sig.
Har inte känt av någon hunger.
Magen värkte några timmar på förmiddagen och sedan har den känts lite öm och knepig.

Frusen av och till.
Hade inte orkat träna idag så det var bra att jag inte hade det planerat.
Ska bli gott att ta en sista kopp te inför natten.
Känner mig trött och lite darrig...

Spännande att känna hur morgondagen blir.
Har hällt upp det jag skall ha med mig till jobbet imorgon, står färdigt i kylen.
Börjar jobba 5 imorgon så det blir tidigt upp.

Känns bra och jag kör på.Det kommer att bli lättare för varje dag.
Saknar inte mat då magen känns bättre av detta.
Har kissat mängder idag då jag även druckit en hel del vatten.
Många fler toabesök mot vanligt.

Måste planera noga då jag jobbar så det finns toaletter när kissnödigheten sätter in :)
Inte lätt att fasta som bussförare...

Av Sirpa - 27 november 2014 07:34

Igår Onsdag hade jag ledig dag från mitt arbete som bussförare.
Tycker att det är så skönt med ledig dag mitt i veckan :)
Det infaller ibland då jag jobbar helgen istället, vilket är dags nu kommande helg.

Skulle hjälpa min dotter med en uppgift på hennes arbete.
Var där några timmar och upplevde gamla minnen från den tid då barnen var små.
Företaget jag var till har jag själv varit delaktig i att skapa tillsammans med barnens far.
Jag gick från rum till rum och kände in hur det var att se allt nu.
Mycket var sig likt och jag såg bilder, tavlor som jag själv satte upp för säkert 15-16 år sedan :)
Det var skojigt att vandra runt.

Jag hade med min äppelkaka och bjöd på till de som arbetade.
Min dotter och jag hjälptes åt med att fixa en adventshälsning till Facebook.
Jag fick äran att vara med
Praktikant:)

Tack mitt barn för mysiga timmar!

Av Sirpa - 27 november 2014 06:57

Nu har jag kommit till ett läge i tillvaron då det är dags att köra fastan som jag hade tänkt redan i våras.Sista, planerade löpartävlingen är över och min infektion i kroppen har försvunnit.
Bra läge!

Vitaminfasta, med bara flytande i 6 dagar.Juicer och the, buljong.

Min mage mår pyton efter alla smärtstillande tabletter, nässpray med cortison, slemhinneavsvällande tabletter, hostmedicin och jag vet inte allt som jag fått lov att utsätta kroppen för, vid den envisa luftvägsinfektion som bitit sig fast i 7 veckor innan den gav med sig och försvann.

Just nu har jag istället ont i magen varje dag.Slarvar med maten då det känns som magen är bättre en stund när den får något att jobba med.
Efter en stund sväller den och gör ont.Riktigt jobbigt när jag arbetar.Bär ju uniform och för att fixa sitta så måste jag ha uppknäppta byxor.

Igår kom jag till beslutet att ge den 6 dagars paus.Vila med bara flytande föda.
Jag vet att det hjälper, återfår sin balans.

Den skillnad jag skall göra i fastan är att jag inte kommer att lägga bort kaffet helt.Minska ner givetvis.
Kanske att det kan gå efter några dagar men jag känner att detta inte är viktigast för mig i nuläget.

Vägde mig nyss bara för att se hur mycket skräp och slagg det kommer att lämna min kropp.

Jag har ömmande blåsor på läpparna och dessa kommer sig av obalansen i magen.

Har nu denna morgon inledit med en kopp kaffe.Hade tänkt att gå ut på några kilometers promenad.Vaknade med lätt huvudvärk så jag väljer att straxt ta en varm dusch och "äta" min frukost innan avfärd till dagens arbete.

Frukosten består av 2 dl Katrinplommonjuice blandat med vatten.Den skall intas lugnt och stilla med en sked, som att man äter soppa.

Detta skall bli jättespännande och genomföra.Jag har slarvat med nedtrappningen så troligtvis kommer kroppen att bli förvånad och kanske rentav arg för att fasta födan försvinner.
Vi får se:) Jag kör!
Vet att jag kommer att må så mycket bättre om en vecka.

Nu hopp i dusch!

[Bild]

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards