Direktlänk till inlägg 19 november 2022

Dagarna rusar fram

Av Sirpa - 19 november 2022 06:48

Hinner inte med att blogga så mycket som jag skulle vilja.
Dagarna rusar fram nu när jag är i full gång med mina körningar.

Hade i Onsdags en kortare styrning med Dubbeldäckaren i Västerås så då fick jag tid över efter jobbet att åka och handla för att sedan hälsa på gamla Mamma.

Hade med mig kläderna som jag och yngsta dottern letade fram vid vårt besök på Stadsmissionen i förra veckan.
Det är inte det lättaste att köpa kläder helt oprovat men jag tror att det blev ganska bra.

Jag hade ju tittat i butiker i Mölndal bla under helgen då jag var i körning där, men hittade inget så mjukt och skönt som jag tycker Mamma ska ha när hon sitter så mycket.
Dessutom är det galet dyrt med kläder.
De plagg som jag tyckte såg fina ut utseendemässigt gick på 600-800:- och var inte ens i skönt material.
Byxor och toppar.

Hon provade alla plaggen då jag var dit och det kändes som hon var nöjd.

Hade med även två kortärmade funktionströjor som jag fått och inte använt.
Passade perfekt på Mams.
Så två par byxor och fyra toppar.

Vi fikade tillsammans och satt sedan och pratade. Jag hade köpt med Saffransmunkar. Supergoda!

Kom på efter en stund då jag satt där att jag glömt ta ur Förarkortet ur Färdskrivaren på bussen jag kört så det var bara att snart avsluta besöket.

Det var viktigt för mig att få ut kortet innan dygnsvilan inför nästa dag blev för kort.
Så in på depån, hämta bussnyckel och ur med kortet. Pjuh! Blir så sur på mig själv när det blir sådär.
Kunde inte ringa nån heller då kontoret slutat för dagen.

Tur iallafall att jag kom på det hos mamma i Surahammar istället för hemma senare då det varit försent.

Hem, i duschen och planering av nästa dags körning.
Var trött fast jag jobbat bara 6 timmar denna dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards