Direktlänk till inlägg 21 november 2022

Tuff resa

Av Sirpa - 21 november 2022 08:25

Igår Söndag gjorde jag en resa med Hallstahammars handboll pojkar 14 år till Hudiksvall.

Jättemysigt gäng allihopa.
Spelare, ledare och föräldrar.

Vi fick busväder straxt innan Gävle som höll i sig hela vägen.
Det snöade, blåste hårt och plogar jobbade för att hålla undan snön från E4:an.

Vi åkte 7.30 från Sporthallen och landade vid den provisoriska hallen i Hudiksvall vid 11 tiden. Straxt efter.
Vi hade lite svårt att hitta dit då ingen riktigt visste vart vi skulle.

Det visade sig vara en hall utan läktare och bara 1 dusch som båda lagen skulle använda.
Jösses!

Nu gick inte jag in alls utan det blev till att parkera bussen en bit bort.
Det var ju vitt överallt och lite svårt att se vart jag kunde ratta fram alla ton bussen väger.

Bestämde mig för att ta en promenad då snöfallet och blåsten avtog ett par timmar.
Gick till en höjd alldeles intill som visade sig vara en jättefin plats med underbar utsikt över vattnet.

Hittade som en jättefint tempel som stod med framsidan ut mot havet.

Tog lite foton däruppe.
Väldigt speciell plats.

Gick sedan ner för en trappa på andra sidan för att komma ner till den långa strandpromenaden längs vattnet.

Det var riktigt skönt med en promenad i snön och kylan.
Hann tillbaka till bussen innan det blåste upp rejät igen och snön yrde över taken.
Då satt jag i bussen och åt min medhavda brunch.

Körde lite närmare hallen sedan för att vara redo för avfärd så fort soelarna var klara.
Laget vann matchen.
Chaffisvinst återigen, som det vart med Luleå Hockey J20 tidigare i helgen.
Jättekul!!

Körde sedan till ett ställe där laget kunde äta och handla med nåt gottigt till den långa resan hem.

Vid det laget var busvädret i full gång
Det snöade, blåste och drog fram med rejäla kastvindar.

Vartefter jag körde så blev det mörkt och ovädret bara tilltog.
Full koncentration vid ratten då det for fram stressade bilister i helt huvudlös körning.
Det var bara att se till att hålla rejält avstånd då det förekom kaotiska omkörningar i snömodden, kast och inbromsningar.

Såg tre bilar i diket kängs vägen hem.

Kämpade på under 3 1/2 timme såjag var helt slut i skallen när jag släppte av alla i Hallstahammar igen.

60 mil denna dag vid bussratten i detta väder kändes i både huvudet och axlarna. Jag sitter väl och spänner mig under tiden jag måste vara 100% skärpt i körningen.

Vid Sala kunde jag ta mig en klunk vatten och äta några äppelklyftor för att fylla på energi.
Annars var det båda händerna på ratten varje sekund

Härligt gäng som lämnade bussen jättefin efter sig och jag kunde åka till depån.
Tankade både diesel och Adblue.
Från två olika pumpar så det är bussflytt som gäller när bägge behövs

Sedan in i tvätthallen
Tömde toan och fyllde sanervätska.
Dammsög bagageutrymmet och gångmattan i bussens mitt.

Kände hur trött jag var i axlar och armar när jag sedan tvättade bussen utvändigt med högtrycken.
Svart sörja efter snön och slabbet på hela bussen.

Städade toan, fyllde spolarvätska och gick igenom allt en sista gång så det såg bra ut. Rent och fin.

Parkerade, stängde, larmade och låste depån. Åkte hemåt i snöyran och insåg när jag landade hemma att jag hade bussnyckeln i fickan.

Suck!!!
Ringde Jouren och dem sa att jag kan lämna den tisdag då det fanns reservnyckel att lägga fran ifall bussen skulle ut. Tur det att jag knte behövde åka tillbaka de 45 minuterna det tog att köra i snöovädret.
Tacksam!!

Så slarvigt av mig.
Åberopar lång dag och trötthet.

Hudiksvall tur och retur i snöoväder var tufft så det räcker till.
Totalt 70 mil vid buss och bilratt denna söndag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards