Direktlänk till inlägg 17 september 2023

Bortamatch= Spelarbuss

Av Sirpa - 17 september 2023 15:37

Jag har kört rätt mycket lag nu under mina år som beställningsförare och jag kan säga att det är väldigt många hallar, framförallt Ishallar som inte riktigt har planerat för att motståndarlaget kommer med en stor buss.

Som nu idag.
Tyresö Ishall.

Jag kom hit med Surahammars Hockeylag som spelar match här om nån timme.

Den sidan där vi brukar komma med bussen (har varit här två gånger tidigare med Esk hockey) den sidan var bara en stor fet byggarbetsplats.

Som tur har jag en av spelarna i laget som bott i Tyresö och visste råd att vi kan testa köra runt och prova från andra hållet.
Sagt och gjort, vi körde runt och kom in via en stor knökafylld bilparkering.
Med nöd och näppe tog jag mig runt på parkeringen med min 14 meters Turistbuss.

Släppte av spelarna mitt på parkeringen och blev sedan visad på ett ställe inne mot byggarbetsplatsen.
Med skylt P förbjuden.
Men han påstod, säkerhetsansvarig att andra bussar stått däruppe.
Så jag lydde hans råd.
Men jag vågar inte gå ifrån bussen ifall det kommer en P vakt.
Jag har inte råd med böter.

Jag kan tycka att det är lite märkligt att det inte planeras något mera hållbart och fungerande för spelarbussen som självklart kommer om det är match.
Avsätt en plats för dessa timmar som det behövs.

Alla bilar som står här har ju också ärende till intilliggande fotbollsplan och Ishallen.
Jag har väl samma rätt som dessa bilar.
Eller tänker jag fel?

Förra säsongen hade jag detta dilemma på flera ställen.
Bussen behöver vara tillgänglig för spelarna om något behöver hämtas från den.
Jag kan inte bara åka iväg nånstans.
Vart ska jag ta vägen? Hur miljövänligt är det att ha mig rulla omkring och leta bussparkering.

Från nästa år inrättas dessutom Miljözooner i Stockholm vilket innebär att dieselbussar inte får köra in dit.
Hur tänker vi där?
Alla bussbolag har inte möjligheten att bara i ett nafs skaffa elbussar för att kunna tillgodose kraven.

Hur ska folk ta sig till sina museibesök, konserter tex... för att inte tala om alla hotellen som ligger centralt.

Blir intressant att se hur allt löser sig.
Tur jag är jobbonär och inte måste utsätta mig för dessa problemställningar.

Nu ikväll blir det kul att se om jag behöver backa ut härifrån för att komma loss :)
Då gör jag det, inte värre än så.

Fick ju redan vända och krångla på den ordinarie infartsvägen så då får det bli samma sak här.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 13:57

Köpte från Matsmart förra året påsar med ingredienser till ett annorlunda bröd. Påsarnas innehåll var en blandning av Hasselnötter, Sesamfrön, Mandlar och lite andra fröer. Jag tillsatte det som stod. Blandningen i påsen, 4 uppvispade ägg, salt...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 10:15

Tidigt denna regniga Onsdagsmorgon satte jag igång med bullbak. Jag är ju sån att om jag bakar så gör jag rejäl mängd. Den här gången blev det över 80 bullar. Så nu finns det bullar att ta med till gamla mamma också när jag hälsar på henne på ...

Av Sirpa - Onsdag 8 maj 06:06


Tänk att kunna vakna på morgonen, efter att ha sovit gott en hel natt med känslan att det här är en ny dag, med nya krafter och utan värk. Det var ett bra tag sedan jag kände så. Det gjorde jag nu på morgonen. Vaknade som jag ska med katterna ho...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 16:46

Den här dagen har givetvis varit fullsmockad med Att göra grejer. Började dagen med att köra min lilla husbil till verkstan för att få olja och filter bytt. Det har jag inte gjort på de två åren jag har ägt fordonet. Förra sommaren användes den ...

Av Sirpa - Tisdag 7 maj 03:56


Det är en skön känsla att vakna på morgonen utan att ha en galen värk bara av att vända mig i sängen. Likaså att gå upp utan att det hugger som knivar i skinkan och ner längs med lårmuskeln. Kanske är det så att min kropp nu börjar på att ha räta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards