Alla inlägg den 2 maj 2023

Av Sirpa - 2 maj 2023 18:58

Äntligen tog jag mig tid att städa ur min genomskitiga bil invändigt.

Utvändigt brukar den få en tvätt varannan vecka minst.
Vi har ju så bra på jobbet att vi där kan blåsa av med högtryckstvätten.

Nu slet jag ut gummimattorna och lade i blött i vatten med skurmedel i.

Fram med dammsugaren och satte igång att noga dammsuga överallt.

Så mycket grus och torkad lera från skor som varit i stallet och hagen.

Sedan åkte skurhinlen fram och trasan.
Våttorkade överallt där det var fläckar.
Insteg, dörrkanter osv....

Bagaget fick sig en noga genomgång och sist av allt gick jag loss under motorhuven.
Torkade och putsade.

Vill ju ha med en ren och fin bil när jag ska dra dotterns fina Hobbyhusvagn till campingen.

Något trött i ryggen och stel om fingrarna av allt skurande och fejande.

Snyggt med svart bil men huga vad den ser smutsig ut snabbt.

Av Sirpa - 2 maj 2023 16:23

Hade min första kollokörning igår för säsongen.

Tog dubbeldäckaren och åkte till Djuprämmen utanför Lesjöfors i Värmland för att hämta kolloledare som tillbringat helgen där på Teambuilding.

Ett härligt glatt gäng som hade humöret på topp fast vädret var hemskt den dagen.

Det hade regnat hela dagen och när jag kom med bussen vid 14.30 tiden så kom det ner blötsnö.
Allt var genomvått!

Det blev kramar och glada hälsningar över att jag kör även iår.
I deras värld en stor varm trygghet med förare som vet precis hur allt fungerar.
Kollegan Uffe och kag har ju full koll.

Bussen lastades och efter en sista samling så kom alla drypande blöta in
i bussen.
Med sig hade alla mängder med blöta höstlöv som följde med skorna in.

Mat skickades med till hemresan.
Allt packat i kartonger som noga stuvades in efter att maten ätits.
Aldrig att sådant lämnas av kollot till oss förare.

Åkte först till Örebro Resecentrum och lämnade av första gänget medans regnet hällde ner.
Sedan for vi vidare mot Stockholm.

Jag tror de flesta njöt av att åka i en varm och skön buss efter att ha levt ute i naturen över helgen.

Vi lämnade Djuprämmen vid 15.45 och var sedan framme i Stockholm och avsläpp vid Waterfront Klarabergsviadukten.

Snabb urlastning och många tack och visessnartigen hälsningar.

Jag körde bara bort till Kungsbron och parkerade. Var tvungen ta 45 minuter i färdakrivaren innan jag kunde köra vidare hem till depån.

Det blev en 50 minuters dammsugning av bussen. Som tur hade löven torkat och gick att få bort.
Jobbade på så svetten lackade.

Toatömning, svabbning invändigt och yttre tvätt samt tankning gjorde jag innan parkering av buss 23.20 på natten.

Lång dag och tuff lång körning men jag kände mig glad och nöjd för jag gillar köra kollot.

Nästa resa blir i början av Juni.
Ser fram emot det

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards