Alla inlägg den 30 maj 2023

Av Sirpa - 30 maj 2023 19:14

Idag kunde jag äntligen ta en körning för Tuna Trafik.
Har fått liv att säga nej när driften hört av sig med frågan om jag kan jobba.

Det har ju varit fullt upp med Mammas flytt, tömning av lägenhet och inredning av det nya under en veckas tid.

Nu tog jag detta pass för att kunna vila kroppen och få en distans till allt som behöver vara klart så fort som möjligt.
Det började bli en salig röra i mitt huvud och känslan av maktlöshet när jag inte hann och orkade allt som måste lösas.

Det blev en stillsam dag, ja några timmar iallafall i Stockholm.
Körde skolungdomar till Naturhistoriska museet. Vi var två bussar, från Eskilstuna.

Kollegan åkte iväg för att då mat i sig och jag åkte bort och parkerade på en gata i nära anslutning för att äta det jag hade med mig, vila och läsa bok.
Tog mig en promenad på ett par kilometer i omgivningen.

Trafiken var rätt tuff på vägen hem sedan via Södertälje.
Vi åkte tidigare än tänkt då alla ville hem.
Jättebra det för då satt vi inte fast i stillastående trafik iallafall.

Jag hade Guifbussen idag.
Handbollsbussen.
Röd och fin är den.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards