Alla inlägg den 3 maj 2023

Av Sirpa - 3 maj 2023 06:07

Såg i måndags Leksands "nya" spelarbuss på depån.

Jodå :) Den syns och är väldigt blå.

Personligen tycker jag den förra var snyggare men jag är ju inte Leksandsfan.

Har ett foton på den med då jag kört den men hittar inte bland alla foton

Av Sirpa - 3 maj 2023 05:58

Fick igår beskedet om min pension.
Jag går ju ett år tidigare än 65 år.
Eller egentligen två år tidigare som det nu räknas. 66 år är regeringens beslut att jag ska jobba till innan full pension med allt vad det innebär.

Jag kan säga i nuläget att det blev en halvering mot vad jag tjänar när jag jobbar.
Hade heller inte räknat med mera så det kom inte som en överraskning.

Så det är tur att jag är arbetsför.

Nästa år kommer det några tusingar till men inte mycket inte.

Jag har jobbat sen jag var 15 år och från 16 års ålder heltid.
Det vill säga i snart 50 år.

Att vara vanlig knegare är inte något som bygger pension.
Helst ska vi dessutom jobba tills vi trillar rakt ner i graven så vi inte blir en kostnad.

För egen del går hälsan först
Jag har gjort det här valet för att kunna ha någon frihet i livet och inte jobba ihjäl mig innan uppnåd ålderspension.

Det blir ett pusslande med ekonomin, som vanligt med andra ord.
Men jag bestämmer ändå vart, när och hur jag jobbar och hur mycket det behövs.

Det gäller också att jag ser till att betala in rejält med skatt till staten så jag inte åker på en skattesmäll.

Jobbande pensionärer måste vara rätt bra skattebetalare :)

Det blir en hel del havregröt hädanefter


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards