Alla inlägg den 15 maj 2023

Av Sirpa - 15 maj 2023 10:37

Dagarna går i rungande fart.
Jag har jobbat en hel del för Västanhede.

Körde först i Måndags för en vecka sedan, ett stort gäng personal från skolor i Hallstahammar till Katrineholm på studiebesök på en Kyckligfarm och sedan Kronfågelns fabrik.

Inget jag själv ville se och uppleva då jag inte gillar det storskaliga vad gäller djur och kött.
Har ju egna hönsapönsor som lever ett helt annorlunda liv än dessa stackars kycklingar som föds upp bara för att ätas av människan.
Inget värdigt liv någonstans!!!

Sedan kom tisdagen med lite ledighet.

Det fanns ju massor att göra hemma så ingen risk att jag var sysslolös.

Onsdag först på morgonen körning i Västerås. Körde ICA folk från hotell till ABB Arena då det var jättebaluns för ICA fyllde 50 år.

Snabbt tillbaka till Hallstahammar med bussen för att på privat tid åka till Surahammar och tillsammans med broder titta på en kägehet som erbjudits Mammagumman på Österängens Serviceboende.

Det såg bra ut tyckte vi båda och broder tog foton för att visa Mamma.
Hon tyckte att det såg bra ut så vi tackade ja till det boendet.

Så nu följer en bråd tid att få till allting i turordning.
Mäklare kontaktade jag direkt och vi kom överens om möte imorgon Tisdag hos Mamma.

Sedan satt vi och pratade om vad som ska med till boendet och en massa annat praktiskt tänk som ligger framför.
Jag var tvungen att åka iväg igen efter lunch då jag hade mera körningar för ICA på eftermiddan och kvällen.

När jag kom hem den kvällen från jobbet rätt sent så blev det mat i magen för att stupa isäng efter det.

Hade redan packat det mesta som jag skulle ha med mig på resan till Göteborg på Fredagen.
Den resan var helt fantastisk så det blir ett eget inlägg om bara den.

En speciell och minnesvärd resa med underbara gäster.

Väl hemma från Göteborg på Fredag kväll jättesent så var det bara att äta, ta en dusch och hopp isäng för att gå upp tidigt Lördag morgon för att köra dubbeldäckaren till Tällberg för Bröllopskörning.

72 bröllopsgäster kördes till Leksands Kyrka för att sedan köra alla tillbaka till Tällberg efter vigseln.

Sedan återvände jag tom med bussen till Hallstahammar.

Samma dag fyllde jag 64 år :)

Det tar jag också i ett eget inlägg.

Veckan ramlade på i rasande fart och nu är det måndag.

Jag ligger och vilar i min säng en stund efter morgongröten.
Har resan varit iväg och handlat, beställt banankartonger för hämtning imorgon från Willys.
Perfekta flyttkartonger.

Påbörjade packningen till min egen jobbresa som startar Onsdag och håller på sedan resten av veckan.

Lägger ut lite foton från ICA körningarna.
Västanhede hade alla 6 dubbeldäckare på plats där och jag självkörde Fotbollslandslagets buss.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards