Alla inlägg den 8 maj 2023

Av Sirpa - 8 maj 2023 03:32

Vaknade upp Söndag morgon efter en natt med väldigt konstig sömn.
Hade först somnat vid 22 tiden.när det blev tyst på campingen.
Det byggs och snickras golv hos en av grannarna inför sommaren och där var det ett spring och liv hela dagen.

Inte mycket till rofylldhet om man säger så. Men så är det, alla måste få hålla på med sitt.

Jag sov i kanske tre timmar och vaknade sedan av någonting. Vet inte riktigt vad, men kunde inte somna om.

Ryggen/höften hade lugnat mer sig iallafall och det var ju skönt.
Vilan och värmen under Lördagen gjorde sitt till.
Det var väl någon form av överansträngning då jag gjorde väldigt mycket både Torsdag och Fredag med husvagn, förtält och räfsning av torrt gräs på den lilla campingtomten.
Nån snedvridning som inte gillades av kroppen.

Jag hade tänkt att ta årets första bad under Lördagen i den vackra sjön men det fick vara.
Isen släppte för bara en dryg vecka sedan och jag gillar ju kalla bad men inte med värk i ryggen
Det blir inge bra. Får vänta ett tag och bada nån annanstans.

Våren ligger flera veckor senare i Malingsbo än hemma i Sörmland.

Gick upp vid 8 tiden Söndag morgon.
Besök på Servicehuset först och sedan på med kaffe.
Det var ännu kyligt ute efter flera minusgrader på natten.

Tjejerna och Ludde vaknade vartefter och jag dukade fram frukost.
Kokade ägg och dukade upp en ordentlig frulle som vi skulle avnjuta innan packning och avfärd hemåt.

Hann sitta en stund vid Tjärnen och bara titta ut över vattnet och njuta av dagens första kopp kaffe.
Så skönt att slippa smärtan.
Var noga med att hålla ryggen varm så det inte skulle hända nåt mera.
Kände att det ännu var ömt när jag vred mig fel. Kändes vart det satt nånstans.

Jag tog hand om disken och tömning av toan. Packade ihop mina kläder och grejer som var med.
Maten stuvades in i bilen med allt annat som skulle hem.
Allt stängdes av.
Elkabeln tog jag loss från vagnen och sedan läste jag av elmätaren.
Hade läst av den vid ankomst i Torsdags.
Vill hålla noga koll på förbrukning och se vad som funkar att använda.

Nu den här årstiden måste ju värme vara på i vagnen och det blir större förbrukning av detta.
Sedan blir det mest kylskåpet som används under sommaren.

Låste till allt och rullade iväg.
Var in till Jani i Receptionen och han räknade ut elförbrukningen.
Kostade 96:- för dessa drygt 3 dagar vi var där.
Denna gång till en krona lägre taxa.
Sedan höjs taxan inför sommaren.

Jag kommer att göra så att jag betalar varannan gång någon är vid vagnen så blir det inte så mycket åt gången.

Rullade hemåt och stannade vid Skärsjön utanför Skinnskatteberg och åt vår medhavda lunchkorg.
Åkte sedan hem via Köping Kungsör.

Landade hemma vid 14 tiden till katternas stora glädje.
Äldsta dottern och barnbarn hade haft hand om djuren hemma så alla var så nöjda och goa.
Lastade ur och drog igång tvättmaskinen.

Satte sedan igång med att kapa sly i dungen i hagen. Tog slanor till att bygga trädgårdsland. Dottern vill sätta potatis och morötter. Pallkragarna vi haft börjar vara så murkna och dåliga så dess faller sönder.
Fortsatte såga upp grenar från det fällda trädet från förra veckan.
Mycket jobb kvar på den ännu. Känpar på allt vad jag orkar och hinner.

Hemma är det grönt och frodigt nu.
Gräset börjar vara klippfärdigt vilket jag tänkte ge mig på under veckan.
Har ju arbetsdagar Måndag, Torsdag, Fredag och Lördag så jag kommer ha fullt upp kommande vecka.

Duschade och gjorde kväller med lite mat framför tv:n.

Kommande vecka måste jag till Vårdcentralen för blodprov.
Min läkare håller kollen på att njurarna klarar blodtrycksmedicinen.
Känner av stundtals att jag har för lågt tryck. Yrsel när jag reser mig upp och lite knepig känsla i huvudet stundtals.

Mitt hopp är att kunna med tiden lägga bort den nya medicinen i takt med att jag kan trappa ner stress och allt som oroar.
Det tar sin tid. Inget som är gjort över en natt.

Nu är det natt och jag ligger vaken.
Sovit tungt några timmar och vaknade av att Nova katt låg tungt på mig och sov. Besökte toan och kunde inte somna om direkt.
Bloggar lite och rensar tankar.
Ska upp 5.30 för att åka till jobbet.
Så nu ska jag krama kudde en stund till.
Vila är viktigt. Återhämtande.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards