Alla inlägg under april 2021

Av Sirpa - 6 april 2021 16:43

Säkert har min kropp bara kommit in i ett energisparläge efter helgens alla arbetstimmar.
Nu kan jag slappna av några dagar och vara ledig.
Unnar mig ledighet efter allt ikringfarande ända sedan augusti förra året.

Några dagar iallfall.
Semester kommer jag över huvud taget inte att kunna ha detta år.
Sålänge pandemin styr bussbranchen så är det jobba som gäller.

Idag var jag iväg med min bil till däckfirman som skiftade mina däck, för att efterdra bultarna. Det var snabbt fixat.

For sedan vidare till min arbetsgivare Tuna Trafik och pratade om sommaren.
Att jag jobbar på annan ort och annan arbetsgivare är inget de har något emot, sålänge det inte finns egna beställningar.
Det känns bra för mig för då är jag inte bunden på något vis, utan kan jobba där jag gör nytta och har betydelse.

Funderar faktiskt på om jag inte ska slå till och bli frilans när pandemin är över.
Styra över min tid och ta de körningar som känns bäst för mig, oavsett bolag.
Jag ska undersöka hur detta kan fungera.

Kom sedan hem och käkade litegrann.
Kände hur krafterna tröt ordentligt innan jag ens var hemma.
Sen har dagen varit hackad och malen.
Tvättade båda bilarna och husvagnen.
Ringde och pratade med den camping vi ska åka till imorgon.
Försökte packa inför vistelsen på camping men hade liksom ingen motivation.
Orken saknas till allt just nu.

Känner mig trött och sliten.
Blåsten som drar och sliter i en så fort jag sätter näsan utanför dörren gör ju inte saken bättre.
Iskallt in i märg och ben
Det gör riktigt ont överallt i kroppen.

Har nu tänt en brasa i köksspisen för att få lite mjuk värme.

Dottern förtvivlad när hon var i sin husvagn och fixade. Skulle fylla vatten och det visade sig att det läckte inne i vagnen, från varmvattenberedaren.
Hon skrek på hjälp och jag rusade ut med badlakan och handdukar för att snabbt torka upp innan det sög in överallt.
Vi lyckades fixa det.

Ringde sedan min kompis som kan husvagnar och han tror att det är varmvattenberedaren som fryst sönder, fast den varit tom.
Det är tydligen så dåliga beredare i dessa vagnar.
Så jävla onödigt och trist.
Han kommer imorn och kopplar förbi beredaren så vi får vatten i toan och kranarna ändå.
Vi kan vara utan varmvatten den här resan.
Är ju bara två nätter.
3.500:- kostar en ny beredare och de pengarna finns inte.

Det är sig likt när det ska vara någon form av nöje eller ledighet. Då måste något jäklas och gå sönder.
Pengar bränner iväg ständigt så det är lika bäst att jobba som jag gör, ständigt.

Nu vilar jag iallafall och det känns nödvändigt.

Av Sirpa - 5 april 2021 07:53

Fick frågan för flera månader sedan, om jag ville jobba Påskhelgen.
Det ville jag gärna göra då det brukar vara tågersättningstrafik och vi är oftast samma gäng som jobbar då.

Det har varit både skoj och jobbigt.
De flesta i gänget har jobbat.
Några saknades och en del av killarna som inte var med nu i helgen har helt enkelt bytt företag eller branch helt.
På grund av pandemin såklart.
Det fanstyget styr ju allt nuboch kommer göra det ett bra tag till då folk inte sköter sig.

Jag har själv kört så som jag aldrig gjort tidigare.
Bålsta - Sundbyberg.
Jag brukar oftast gå som förstabuss Bålsta - Cityterminalen. Men inte en endaste styrning har jag haft till Cityterminalen.

Sedan Standbybuss i två dagar.
Det är ju så trist att bara vänta i vanliga fall, tycker jag, men nu fixade jag till så min buss blev Kaffestuga och uppehållsställe för mina kollegor.
Kaffe, the, äppelkaka, godis och lite annat såg vi till att det fanns.
Bryggaren puttrade många gånger under mina pass.

Idag är sista dagen och jag ska köra Sundbyberg på de få timmar som är lagda på mig.

Jag har lärt känna ett par av mina kollegor som själva äger sina bussföretag och kör denna Påsk.
Pandemiöverlevare som kämpar för att få behålla sitt företag, sina anställda och bussarna.

Jag har fått frågan om jag vill köra för dom i sommar och jag har funderar på det.
Deras upplägg i Tågersättningarna är mera anpassat för förarna.
Dessa förare är lagda på hotell med traktamente istället för att göra som vi gör.
Vi far ju fram och tillbaka med bussar och bytesbilar, till och från depån och det går åt mängder med arbetstid, bränsle och även ork för att göra på det viset.
Helt onödigt i min värld.

Jag ligger hellre kvar på ort och ställe och ägnar tiden åt att verkligen arbeta.
Det är ju det som är meningen.

Valet blir ju inte så svårt för mig :)

Av Sirpa - 5 april 2021 07:28

Det är verkligen Aprilväder :)

Av Sirpa - 4 april 2021 12:35

Tågersättning hela helgen

Av Sirpa - 2 april 2021 12:07

Skärtorsdagens morgon började väldigt tidigt. Gick upp 2.40
Fixade kaffe med och for hemifrån såpass att jag fick lite extra tid att fixa iordning min buss för denna dags körningar.

Hade lite bökigt också då jag skulle köra från Bålsta till Sundbyberg, vilket jag aldrig tidigare gjort.
Det skulle vara avstängt den vanliga vägen som bussarna brukar gå och den alternativa vägen var något krångligare
Trångt var det i allra högsta grad.
Kollegan som kört där först på morgonen fick lov att dra undan en betongsugga med en skylt för att komma fram med våra långa turistbussar.

Efter ett par varv satt färdvägen för mig och jag kunde börja utforska andra alternativ ifall det skulle bli stopp någonstans.

Dagen blev väldigt lång och jag var helt färdig när jag kom hem.
Hade ätit för lite och det gjorde sitt till.
Hann liksom inte när jag var ständigt upptagen det arbetspasset.
Får vara glad att jag hann gå på toa.

Somnade ovaggad med två omhändetagande katter intill mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards