Alla inlägg den 2 oktober 2021

Av Sirpa - 2 oktober 2021 03:31

Att köra mig helt slut i jobbet känns galet fel.
Det gör jag när det blir dessa vansinnigt långa resorna som fyller hela arbetstidsramen på 15 timmar.

Framförallt om de sträcker sig in på natten och slutar under morgontimmarna.
Nattkörning, mörkerkörning i hällregn är något av det jobbigaste jag kan utsätta min hjärna och ögonen för.

Total koncentration och skärpning i massor med körtimmar tar på orken.
Sedan busstädning sist av allt när jag redan är helt slut och bara vill sova.

Pengar styr allt.
Dessa körningar skall helst utföras med dubbla förare men det kostar pengar för kunden.
Inget får kosta pengar.

En sådan körning hade jag torsdag till fredag.
Kom hem fredag morgon till min egen säng 5 på morgonen.
Då hade jag lämnat hemmet 9 dagen innan.

Det är i tuffaste laget, även för mig som orkar väldigt, väldigt mycket.

Så gårdagen blev ett tomt töcken då jag inte fick mycket gjort.
Väckt redan 10 av katten så sömnbristen var ett faktum.
Förvånad faktiskt att jag inte vaknade med migrän som brukar infinna sig efter de tuffa arbetspassen och för lite sömn.

Lade mig för natten vid 20.30 igår kväll och sov djupt till 2.30
Gick upp och fixade kaffe medans katterna åt sin frukost och gick ut.
Ludde Basset sover i kökets värme då han blev kastrerad i Torsdags.
Han behöver vila massor i värme och inte gå i trappor på ett par veckor.
Då är köket perfekt på hans mysvädd med ny, mjuk och go pläd som han fick av mig i present efter operationen

Han tittade knappt upp när jag tömde diskmaskinen och stökade i köket.

Idag ska jag köra Eckerötur som startar här i Eskilstuna.
Men jag måste till Västerås för att hämta bussen först och köra tom hit till busstationen.
Sedan vidare Strängnäs.
Får se om jag även har Enköping innan det är dags för kort stopp vid macken utanför Uppsala.

Tänkte idag att jag ska ge mig ut och gå några kilometer i Grisslehamn innan vila.
Fick ju inget i benen i Värnamo då det spöregnade hela kvällen då matchen pågick.
Igår var det inte många knop jag orkade.
Vilade, åt onyttigt och hasade omkring som en zombie härhemma bara.
Fast morgonen blev ju ett svettigt träningspass med busstädningen som var bråttom innan arbetstiden tog slut.
Får väl ha det som pulshöjande fysisk aktivitet den dagen.

Söndagen har jag nån transfer från Hallstahammar och Västerås till Vikingterminalen i Stockholm.
Ingen favviskörning direkt men det är ju ändå ett jobb.
Måndag är det dags att ta mina ESK Hockey grabbar till Märsta för match.
Det ska bli skoj att vara med mitt hockeygäng igen.

Jag har lovat dom Äppelkaka med Vaniljsås så jag måste hinna baka en långpanna och inhandla Vaniljsås innan dess
Tur att matchen är sent på dagen.

Tisdag är jag ledig och den ska jag använda till att städa mammas lägenhet och förbereda där inför hennes hemkomst på Onsdag.
Hade tänkt fixa det igår men jag mäktade inte efter mördarpasset på jobbet.
Var bara tvungen att vila då.

Jag ska gå igenom hennes kyl och frys och se vad som behöver förnyas och kompletteras i matväg.
Ta dit några blommor och köpa lite gott till henne att äta när hon kommit hem.

Hon har ju varit borta många veckor hemifrån så det behöver vädras och städas så luften är fräsch när hon kommer.

Så jag har schemat fullt för de kommande dagarna.
Det finns inte tid för att lata mig någonstans.
Härhemma finns massor att göra men det får jag skjuta på framåt ett tag.
Flytten på jobbet är i faggorna nu.
Tror att första delen gjordes igår.
Möblerna kördes iväg för kontorsdelen.
Får se hur det ser ut på depån när jag ska dit snart.

Bussarna måste dit kommande veckorna och nya rutiner inrättas.
Ser inte fram emot det ett endaste dugg
Vi kommer få det så mycket krångligare med bussvård och allt.
Dela alla ytor, även köket med ett annat företag.
Jag kommer att vistas på depån endast det allra allra nödvändigaste.
Finns inte plats för oss där helt enkelt.

För mig känns det mera som en uppställningsplats för bussarna bara.
Inget annat.
Får jag bara nånstans att dammsuga/vårtorka/tömma toa/fylla sanervätska och tvätta/tanka diesel/Adblue så räcker det.
Sen åker jag hem.
Bussen i jobbet blir min depå.

Nu ska jag klä mig och åka till Västerås.
Bussen måste vara startad klockan 5.

Fotot är från igår kväll när Wille katt höll tass med sin vän Ludde Basset.
Båda katterna tar hand om Ludde nu när han är nyopererad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards