Alla inlägg den 23 oktober 2021

Av Sirpa - 23 oktober 2021 12:11

Vilket ställe att ha fotbollsplan :)
Skytteholm i Solna.
Säkert helt ok plan och anläggning så, men himmel för att ta sig fram med 14 meter buss dit.

Via en mack, genom en parkering och där det hela tiden skulle fram stressade bilister. Det tog jag med ro.

Väl urlastad och dags för att vända så åkte jag vidare dit jag blivit tillsagd.
Insåg att det inte funkar att vända där det var tänkt utan att låna av gräsmattan.
Stolpar och papperskorgar strategiskt utplacerade i vägen och en cykeltunnel intill.

Jag valde att köra en bit längs cykelvägen och se om det fanns säkrare ställe att vända.
Det gjorde det inte så det var bara för mig att backa tillbaka.

Hittade då ett tryggt ställe där jag vände och körde åter till bilparkeringen där jag skulle stå parkerad under matchen.

Då vet jag till nästa gång att det inte finns nåt bättre längre bort.
Kan meddela kollegor som kör hit att det är till att krångla, backa och knixa över cykelbanorna för att vända där.
Se upp så ingen stolpe hänger med och att ingen kommer farande på cykel ut ur tunneln medans man håller på.

Snacka om att gör allt så jobbigt som möjligt för motståndarnas busschaffisar.

Jag fixade det självklart om än att det tog lite tid.
Ingen gräsmatta angjord eller nån stolpe nerkörd.
Det var viktigast tyckte jag.
Sen att jag körde på cykelbanan, ja det fanns ju inget annat att välja på.

Absolut sämsta stället jag kört till med något lag någonsin!!!

Tummen ner!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards