Alla inlägg den 3 oktober 2021

Av Sirpa - 3 oktober 2021 22:03

Tog några höstfoton i Grisslehamn igår när jag gick min sköna 6 km långa promenad.

Fick även med en ledsen Spöket Laban på foto.
Så söt den lilla svampen så jag ville trösta den.

Av Sirpa - 3 oktober 2021 21:30

Ligger här i min säng och lyssnar på stormen som härjar ute.
Det riktigt knakar i väggarna och dånar i skorsten.

En av säkert flera höststormar som kommer att sopa bort löven från träden och rent av fälla träd.

Var nyss ut på den regnblöta verandan och plockade ner en långkruka med blommor. Ställde den i trygghet på golvet istället för verandaräcket.

Nu blåser säkert de sista tomatplantorna sönder helt. Såg att en hade vält redan.

Jag gillar hösten men inte sådant här våldsamt väder.

Körde till Stockholm idag med resenärer som skulle med Viking Line.
Väldigt blåsigt redan då så bussen rycktes tag i av kastvindarna.
Undrar hur det är på havet ?

Det blir nog lite svårt att sova inatt med alla ljud.

Imorgon bitti blir det inspektion och uppstädning av allt som ovädret ställt till med på tomten.

Vi fick hjälp av vår goa hyresvärds barnbarn att ta bort det omkullfallna Plommonträdet som en tidigare storm fällde.
Jättesnällt av honom.

Hoppas inga flera träd lägger sig inatt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards