Alla inlägg den 25 oktober 2021

Av Sirpa - 25 oktober 2021 00:34

Jag går nu i funderingarnas tid och vet inte riktigt vad jag ska göra.

Fick ett så överraskande telefonsamtal i veckan att jag blev jätteglad och samtidigt förbryllad.

En bussföretagare norröver vill väldigt gärna att jag kommer och jobbar för honom.
Vi pratades vid i vintras när jag var upp i norr med hockeylag och jag fick problem med bussen och han hjälpte mig.

Vi fattade tycke för varandra och redan då hade han givit mig jobb om det inte var pandemi och körningarna borta helt.
Pratade med två av hans anställda som tyckte väldigt bra om sin arbetsgivare.

Han själv som äger företaget jobbar massor och far omkring som ett torrt skinn överallt.

Så han har boende åt mig och färdigt schema som sträcker sig över skidsäsongen. Även vidare efter det om jag vill. Med möjligheter till längre ledigheter så jag kan komma hem när jag vill
December - April ut.

Jag funderar verkligen på fullaste allvar att anta hans erbjudan.
Blir då timanställd och kan på så vis köra beställningar vart jag än vill efter säsongen.

Så som jag nu jobbar knäcker min ork alldeles.

Dessutom vill jag se mera av vårt land och inte bara kalla hockeyhallar runtom i Stockholms förorter som just nu är mitt levebröd.
Jättelånga arbetsdagar med få timmar betalt. Mest bara kvällar och nätter.

Fotbollssäsongen är ju snart över så dessa körningar försvinner helt.

Jag ska ta ett snack med min chef under måndagen och se hur framtiden är tänkt med nuvarande jobbet.

Livet är för kort för att slösas bort på något som bara äter energi och ger ytterst lite tillbaka.

Bussjobb finns överallt nu.
Företagen letar efter erfarna förare som vill jobba och känner glädje med sitt yrke.
Jag i ett nötskal.

Av Sirpa - 25 oktober 2021 00:14

Söndag den 24/10 fyllde mitt barnbarn härhemma 11 år.
Vi firade henne med att ordna med Tacobuffe och hennes mamma gjorde iordning en jättefin tårta.

Tema på kalaset var Unicorn dvs Enhörning.

Vi började dagen med födelsedagsfrukost och litet paket redan då.
Det tog en stund att göra iordning Tacobuffe för 9 personer.
Bra och gott blev det.

Kusinen hennes kom snyggt klädd i skjorta, kavaj och slips.
Jättestilig!
Födelsedagsbarnen var själv jättesöt i sina kläder.


Vi hade gått ihop några stycken så hennes mamma kunde köpa henne en ny cykel.
Hon blev så glad över sin gåva att hon blev tyst av chock och visste inte vad hon skulle tro eller säga.
Efter ett tag insåg hon att cykeln verkligen var riktig och till henne.

Glädjen blev då enorm och hon ville bara cykla och cykla runt omkring hemma på gården.
Med Ludde Basset, hennes hund springande efter.

Den mest långväga gästen på kalaset kom från Kiruna.
Han är bästa vän med mitt barnbarns morfar och är här nere för att hjälpa till med flytt.
Då blev det tillfälle att få träffa honom här hos oss.
Jättekul för oss alla !!
Kär god vän till familjen.

Trött och lycklig liten tjej somnade nöjd på kvällen efter ett härligt kalas med närmaste familjen, god mat och presenter.
Hon fick också hästböcker, skrivbordunderlägg, dagbok, luddig anteckningsbok, ridjacka och lite annat smått och gott.

Jag fixade och diskade allt efter kalaset så det var fint när kvällen kom.
Inget stök kvar till nästa dag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards