Alla inlägg den 30 oktober 2021

Av Sirpa - 30 oktober 2021 12:07

En hel dag gick åt skogen igår när jag var så risig i magen och orken tröt fullständigt.

Idag känner jag mig bättre men inte på långa vägar pigg igen.

Men det spelar ingen roll.
Det är saker som måste uträttas och dessutom än mera idag då jag inte gjorde en släng igår.

Räfsade löv en kort stund och bar bort högar. Kände att det var för ansträngande och för tidigt efter magstrulet.

Fixade frukost åt oss när dotter och barnbarn hade gått upp.
Barnbarnet fortfarande blek om nosen.

Hängde tvätt, började packa inför övernattningen i Visby.
Mejlade min chef att jag tar min körning på Söndag.

Körde fram bilen, kastade ut gummi mattorna ur den som var leriga och äckliga. Tvättade dom noga.
Dammsög hela bilen i bagaget och allt riktigt noga.
Vill ha en ren bil till tisdag då vi åker upp till Östersund och Duved.

Det tog på krafterna att krypa omkring i bilen. Våttorkade överallt där det var smuts och fläckar.
Jag har ju använt bilen till att frakta allt möjligt hela hösten och det syntes verkligen.

Dammsög inne i hall och kök innan undanplock av dammsugaren.

Nu är det bara yttre tvätt kvar och det tar jag på en mack under måndagen.

När allt var klart fick det bli en lång och varm dusch.
Det är ju inte direkt skönt ute med det råa och fuktiga höstgråa.



Jag ser verkligen fram emot att åka upp till min nya arbetsgivare och se vad det är jag ska göra och hur det är tänkt.

En av depåerna har jag redan besökt och den var jättebra.
Skulle tro att den i Duved är minst lika bra.

Känns helt rätt att hoppa av den karusell jag hamnade i och inte kände mig hemma i.
Visst, körningar som jag kände igen och kunder som jag trivs med.
Bästa chefen jag jobbade nära.
Men sen vet jag inte resten .... Det var inte på långa vägar som jag tänkt mig.

Så för min del fick det bli beslutet att återigen stuva om hela arbetssituationen.

Jag behöver struktur för att fungera.


Av Sirpa - 30 oktober 2021 06:33

Lördag morgon och hungriga katter.
Vaknade vid 5 tiden helt av mig själv.
Gick på toa och höll på att snubbla över en hungrig Wille katt som tyckte att jag genast skulle servera honom frukost.

Det fick båda katterna alldeles straxt efter.
Drog igång kaffe och kände hur min mage knorrade efter något att äta.
Den hade lugnat ner sig efter gårdagens omrumling och illamåendet hade också släppt.
Det gjorde illamåendet redan på kvällen när jag låg i sängen och vilade.

Sov gott hela natten annars och det var ju skönt att slippa rännandet på toaletten.
En snabb och effektiv urrensning av vad det nu var jag drabbades utav.
Barnbarnet vilade hela fredagen och kunde börja äta lite lätt mot eftermiddagen. Hon var blek och medtagen efter föregående natts våldsamma kräkningar.

Jag har nu gått igenom Oktober månads tidsrapport för jobbet.
Det är ju en jobbdag kvar innan allt ör klart. Många timmar blir det och det är bra.
Då jag går från fastanställning till timanställning i December så blir det ju ett glapp i penningflödet.
Transdev tar tillbaka det som betalats ut i förskott.

Så i Januari blir det fattigt.
Gäller att hålla i vartenda korvöre som kommer in fram till dess.

Sedan far jag ju upp till Duved och jobbar och där kommer jag endast att använda bilen om jag ska jobba nåt i Östersund.
Ska leva så snålt jag bara kan de drygt 4 månaderna jag kommer att jobba däruppe.
Jobba massor, äta billig mat, sova och träna.
Det blir mitt liv under den tiden.

Det kommer ju att kosta resa hem och åter var tredje vecka.
Just nu har jag ett dyrt dieselkonto med jobbresor samt alla extra resor till mamma i Surahammar. Dieseln är ju uppe i över 19.12 och det är klart kännbart.

Jag kommer ju att få lov att köpa diesel till pannan hemma i huset under vintern och det kommer gå på ca 20.000 .
En hel månadslön kommer gå åt till det.

Det kostar på att leva.
Men sålänge jag har hälsan och fixar att jobba en massa extra så går det ihop.

Tjejerna och jag vill bo som vi gör och då tar jag kostnaden.
Jag har ju inga dyra utsvävningar i övrigt så det borde gå.

Tanken med timanställning är ju också att jag ska kunna påverka min inkomst.

Det viktiga för mig är att få må bra i jobbet och inte slita livet ur mig som jag gör nu. Är konstant trött nu och det sliter på kropp och knopp.
Blir galet fel när jag inte ens hinner återhämta mig mellan arbetspassen pga att det blir för kort vilotid.
Jobbresorna äter ju upp mer än två timmar av den tiden varje dygn.

I Duved blir det inga resor då jag kommer ha mitt boende intill depån.
Ett rum med egen dörr som jag kan stänga om mig.
Det räcker gott för mig.

Åker sedan hem och är ordentligt ledig från jobb var tredje vecka. Minst 4 dygn

Hoppas det kommer snö denna vinter så jag får jobba i riktigt vinterlandskap.
Senast jag var i Östersund så var det gnistrande vackert.
Kallt och snö, sol och jättefint.

Men först jobba klart härhemma med Merresors körningar.

Sedan går jag över till Svenssons i Saxvallen och Molunds Trafik.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards